15 juni 2024, 22:13:04

zangzaad

Gestart door linda, 27 september 2002, 19:43:30

« vorige - volgende »

linda

hallo, hier een vraagje ,
In de winkels zie je soms zangzaad voor vogels staan , mag je die ook bij je valkjes gebruiken ? Onze pico was gisteren heel zijn repertoire aan het zingen, maar als je goed luisterde klonk het een beetje hees en niet heel zuiver .Niet dat het niet mooi was hoor maar zou dat kunnen verbeteren met zangzaad ? Het is misschien een stomme vraag maar ik wou het gewoon ff weten
groetjes linda en pico

cisca

Hallo Linda.
Zangzaad is speciaal voor kanaries ik denk niet dat je valkje er mooier door gaat fluiten,maar je kunt het wel proberen hoor misschien lukt het.
groetjes

Tara

Dag Linda, er bestaan ook spreekkorrels voor parkieten, ik heb de mijne dat al vaak gegeven en ze leren er sneller door fluiten. En heel soms ook wel praten, groetjes, Tara

linda

hoi tara en waar kan ik die spreekkorrels krijgen heb er nog nooit van gehoord
groetjes linda

V_Valkie

Ik zou ook wel willen weten waar je die koopt..

Tara

Hoi, hier bij ons is niet zo ver een dierenzaak en daar kan ik die kopen, moet ik er eens een zakje of twee kopen en opsturen? ;) van die spreekkorrels of spreekparels leert je valkje veel makkelijker en sneller mooie deuntjes fluiten, zoals mijn Moko en Jako, die hebben dat ook genomen En die kunnen prachtig fluiten!
Groetjes, Tara

V_Valkie

28 september 2002, 00:37:59 #6 Last Edit: 28 september 2002, 00:39:17 by V_Valkie
Zijn ze eigenlijk duur die "spreekkorels"? En hoe zorgen die er voor dat je valk beter gaat fluiten?

Tara

Nee, ze zijn niet echt duur hoor. En er zitten er lekker veel in, maar er bestaan verschillende soorten, in de vorm van zaadjes, kooreltjes, zaadjes zijn het best die eten ze sneller. Hoe het gaat weet ik niet. Volgens mij maakt het dat de valk zin krijgt om iets moois te fluiten ofzo, groetjes, Tara.

V_Valkie

Ja ze bestaan echt,die spreek korels en ze zijn best goedkoop!
Ik zag ze vandaag in de dierenwinkel en heb een paar zakjes gekocht.Dus ze zijn gewoon bij de dierenwinkel te koop,linda.

linda

28 september 2002, 23:15:26 #9 Last Edit: 28 september 2002, 23:16:01 by linda
dank je wel hoor, maar ik heb ze hier in belgie nog nooit ergens gezien of wel kijk ik er naast.Kan er iemand mij het merk of zo doorgeven dan kan ik er achter vragen en dan kunnen ze het bestellen.Toen straks was een vriend hier en die kan prachtig fluiten , onze pico was niet bij hem weg te slaan, kuif omhoog en lekker luisteren , nu maar hopen dat hij het gaat nadoen.groetjes linda

V_Valkie

Ik denk dat er meerdere soorten zijn,je moet gewoon even in de Dierenwinkel vragen denk ik.Ik keek er ook overheen.

Lieve

Hoi Linda,

Sreekparels heb je ook in Belgische winkels, zowel in dierenspeciaalzaken maar ook in de delhaize. Ik heb ze daar al zeker gezien.

Groetjes, Lieve

OBI

Lijkt mij wel leuk die zangkorrels , maar hoe gebruik je ze dan? en hoeveel?

Barbara

Volgens mij versterken de korrels de stembanden waardoor ze beter gaan fluiten en/of praten. De dagelijkse hoeveelheid staat vast wel op de verpakking!