Hoe verwijder je dode zwarte beestjes uit veren?

Gestart door hippysuus, 2 augustus 2005, 13:42:14

« vorige - volgende »

hippysuus

Hoihoi,

Ik heb mijn valk spul gegeven tegen zijn luizenprobleem, volgens mij helpt het prima, ik zie al meer zwarte beestjes die niet meer kruipen.

Maar ze vallen er niet echt af dus ondanks dat ze dood zijn zit 'ie nog wel vol beestjes.

Heeft iemand een tip hoe ik die het beste van de veren verwijderd krijg?

Hier trouwens een foto, hij ziet er nu heel sneu uit maar het is een geparelde lutino...nu 7 weekjes oud en met een pittig karaktertje nu hij zich wat beter begint te voelen :) Oja..hij heet Bietel.

bobbie

Hoi,

Misschien door in ieder geval elke dag te sproeien met lauw water? Als ze gesproeid zijn gaan ze zeker de veren schudden en zich poetsen.

Anders zou ik het ook niet weten. :-\

Succes, Nel :)

rianne

hoi...

mijn parkiet heeft het ook gehad en is ongeveer even oud!!!
welke spray heb je gebruikt???
ik heb bogena birdspray van beaphar het is heel erg goed spul je sprayt hem in en dan gaat het er vanzelf uit!!!

groetjes...

Peter

Hallo,

Wij gebruiken altijd 404 spray. Je hoeft verder niets te doen. De dode "vallen" er vanzelf uit. Als je lange snavels hebt kun je ze uit de veren halen maar anders verwijderd je valkje zelf de beestjes.

Bij een voliere in de buitenvoliere verdwijnen de dode beestjes ook vanzelf.

Groetjes,
Peter

hippysuus

Hoi, ze vielen er inderdaad vanzelf uit maar helaas is het valkje overleden (ik heb het valkje maar 5 dagen gehad).

Peter

Hallo Suzanne,

Wat jammer zeg dat je je valkje maar 5 dagen hebt gehad, waarschijnlijk at je valkparkiet dan nog niet zelfstandig. Ze kunnen het vaak 4 tot 7 dagen volhouden als ze bij de ouders weggaan als ze niet zelfstandig eten.

Elke valkparkiet die hier weg gaat wordt gewogen bij vertrek en we raden de nieuwe eigenaren ook aan om de eerste tijd het valkje ook steed te wegen en het te noteren. Als het na een paar weken op hetzelfde gewicht blijft en aktief is en blijft kunnen ze het afbouwen.

Groetjes,
Peter

hippysuus

Hoi Peter,

Ik heb het valkje met de spuit bijgevoerd maar ik vermoed dat het ook problemen met de lever heeft gehad gezien de ontlasting behoorlijk geel was.

Ik vind het erg vervelend dat ik het valkje niet heb kunnen redden en nog meer vervelend dat die vervelende man niet 1 keer op mijn email heeft gereageerd!  >:(