23 mei 2024, 18:08:29

Valkjes bij Grasparkieten?

Gestart door john-1, 1 december 2007, 22:48:10

« vorige - volgende »

john-1

Hallo allemaal,ik heb ff een korte vraag:kunnen valkparkieten bij grasparkieten in 1 binnen voliere?  bedankt vast voor antwoordt ;)

Anke

Hoi,
Valkjes en grasparkieten kunnen prima bij elkaar in een voliere.
Je moet echter wel oppassen als je met de valkjes zou willen kweken.
Ik heb verhalen gelezen hier op het forum van grasjes die jongen van de valkjes aanvallen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

vickie

Hey,

Valkjes en grasjes zouden samen moeten kunnen. Let wel op de grootte van jouw binnen voliere, het aantal vogels, hun karakter en of je ermee wil kweken of niet. Het is sowieso af te raden ze bij elkaar te plaatsen als je wil gaan kweken, dan moet je een (of meerdere) reservekooi(en) hebben om de 'lastige' vogels apart te zetten. Grasjes kunnen over het algemeen ook wat dominanter zijn en de valkjes lastigvallen. Dit resulteert dan (soms) in vechtpartijen met afgebeten staart enz. Waar ik al vervelende ervaringen mee gehad heb. Anderzijds durf ik mijn valkjes niet bij mijn kakariki's te plaatsen omdat de valkjes dan weer te dominant zijn   ::) Het is altijd wel iets met deze beestenboel.

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Mara

Hoi John-1

Grasjes en valkjes kunnen best wel goed samen, mits je niet gaat kweken of dat je de ruimte hebt om ze apart te zetten tijdens de kweek.

Ik heb zelf een gemengde voliere met valkje, grasjes, rosella's en roodruggen.

Mara

valkje005

ik heb ijglijk ook een vraag,
ik zou graag willen kweken.
welke vogels kan ik dan wel bij mijn valkjes zetten?
birds are great, i wish that i could fly like them
(remember that this birds have there own personality)

kent iemand 2 goede namen??? laat maar weten!! :)