6 mei 2025, 11:25:20

Schreeuwende valk

Gestart door christa, 15 mei 2003, 19:30:33

« vorige - volgende »

christa

Hallo allemaal, ik heb een mannetje en een vrouwtje samen in  een kooi zitten, bijna een jaar nu, al die tijd gaat het goed, het mannetje fluit heel leuk, doet allerlei geluidjes na, tot een week of 2 geleden, hij begon met schreeuwen en schreeuwt eigenlijk nog steeds, wie kan me helpen, word er knettergek van, een doek over zijn kooi helpt ook niet, want dan word ie helemaal dol

alle reakties zijn welkom

Lique

Het lijkt er wel op, dat het mannetje schreeuwt om aandacht.
Als het geen aandacht vragen van jou is, dan is het wel aandacht vragen van het popje.
Hij zal ook wel die lente kriebels voelen, en wil zich natuurlijk voortplanten.

iris

Hoi,ik heb mijn hele leven al valkparkieten gehad.De laatste 2 een mannetje en een vrouwtje schreeuwen sinds een half jaar de hele dag,gek word ik ervan dit heb ik nog nooit met de anderen gehad.Vroeger zong het mannetje dagelijks maar dat doet hij niet meer als ik in de kamer ben is hij rustig en zodra ik weg ga beginnen ze weer ,ik ben nu op zoek naar een nieuw adres voor ze want ik kan er niet meer tegen.

Karin

Hoi Iris,

Zet even een advertentie bij te koop / gevraagd en beschrijf ze ( kleur, leeftijd, geslacht, tam enz. ). Als iemand interesse heeft kunnen ze je mailen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

christa

hallo, mijn valkparkiet schreeuwde dus heel erg, en 2 weken geelden viel plotseling het vrouwtje dood van haar stokje, misschien probeerde hij me erop attent e maken dat ze iets had ofzo, we hebben er nu een jong valkje bijgezet, het schreeuwen is niet over maar wel iets minder

Marianne

4 juni 2003, 20:03:57 #5 Last Edit: 4 juni 2003, 20:04:23 by Marianne
Tja, je weet het nooit bij dieren hé ?
Misschien wilde hij met zijn geschreeuw inderdaad iets duidelijk maken maar zeker weten doen we het (jammer genoeg) niet.

Veel geluk met je valkjes !

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!