4 mei 2025, 18:32:17

Hele dag piepen

Gestart door Hester, 15 mei 2003, 17:55:20

« vorige - volgende »

Hester

Hallo,

Mijn vraag aan jullie is mij valkje die heeft nog nooit zoveel gepiept als de laatste tijd. Dit is dan niet gewoon fluiten maar echt piepen. Geef je hem aandacht piept ie geef je hem geen aandacht piept ie. Je kunt gewoon niks meer doen hij piept de hele dag. behalve als hij vliegt. Wat kan dit zijn? Wij zijn echt radeloos.

Groetjes,
Hester

Lique

Hoi Hester, kan je meer informatie geven, over je valk?
welk geslacht het is en wat voor een soort piep het is? waar het op lijkt?

hester

Hoi,

Het piepen is soms hard soms zacht. echt zo van PIEP piep (hoofdletters hard kleine letters zacht).
Het is een mannetje. Als hij dit doet moet je wel een beetje oppassen want dan is hij wel agressief niet tegen mijn man maar wel tegen mij. Vandaag dus ook weer zat ie te piepen boven op mijn hoofd en ik pakte hem van mijn hoofd af en ik zette hij voor mij neer enige wat hij deed is mij aanvallen echt aanvallen. Mijn man pakte hem van mij omdat ik met de ogen dicht tegen hem over zat. Hij begon dus bij mijn man weer te piepen maar niet te bijten of aanvallen. Ik snap het niet vanmorgen waren wij dus met hem aan het praten gerust te stellen niks hielp ik hoefde er maar naar te wijzen en daar kwam ie al weer aan snavel open vleugels uit en hap weer in mijn vinger hij beet net zo hard dat mijn vinger begon te bloeden. Nou is mijn man de laatste paar weken veel bij hem geweest en ik moest dus werken ik zag hem alleen als ik 's avonds thuis kwam. Ik denk dat agressieve gedrag is dat ik er te weinig ben. Maar dat piepen doet hij ook als mijn man thuis is, dat gaat gewoon door. Ik weet het echt niet. De foto hier onder is dat toen Pucky nog erg jong was.

Paul

Hoi Hester,
Misschien dat je valkje broeds is want daar is het wel het seizoen voor.
Hij wil paren met een vrouwtje en eitje hebben om te broeden misschien.
Het is nooit leuk als ze zo aggresief doen maar het houd wel weer op als zijn broedneigingen over zijn.
Misschien ziet ie dan je man als partner en daarom jou als een bedreiging zodat ie gaat bijten.
Je zou er een popje bij kunnen zetten dan zal zijn gedrag misschien beter worden maar dat is altijd even een kwestie van afwegen of je dat wil doen.

Groetjes,  Paul