Tommy en Mupke en Suus! En heeeel veel foto's :)

Gestart door hippysuus, 13 augustus 2005, 19:45:44

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Suus,

Ik had je camera vraag beantwoord in mijn verhaal. Maar ondertussen zijn er al weer zoveel berichtjes geweest, dat ik dacht: ik plaats het ook maar even hier.

Ik had vroeger een analoge spiegelreflex en was hier erg happy mee. Toen ben ik 6 jaar geleden overgestapt op digitaal. Begon met de Nikon coolpix 995. Toen een topmodel 'cpmpactcamera'.
Nu heb ik de coolpix 8800, een geweldig ding, 8 megapixel, vast objectief, maar wel van 35-350mm (kleinbeel equivalent).

Ik heb nu de Nikon D50 gekocht. Hij lijkt op de D70, maar heeft wat nieuwe aanpassingen. Ik vind hem beter dan de D70, maar de D70s is wel weer iets beter.
Firmware ljikt ook erg op elkaar.

Ik heb twee sigma-objectieven er bij )18-50mm en 55-200mm), met redeljike lichtsterkte (f3,5 tot f 5,6).
Maar ik wil nog wel een keertje een macrolens en een meer lichtsterke lens (f2,8).
Maar nu met de twee sigmalenzen, extra accu, sd-card 1 gieg en een tasje voor 880 euro. Dus dat is een zeer redelijk bedrag. Mijn coolpix 8800 met toebehoren was ver boven de 1000 euro.

Ja je moet wat over hebben voor je hobby!!!

Ik heb nog maar 500 foto's gemaakt de afgelopen dagen en bijna allemaal met flits (trouwens allemaal op 1 acculading!!!)
dus ik wil nog even door expirimenteren.
De camera ligt lekker in de hand en de knoppen zitten op logische plekken. Als Nikon-fan ben ik blij dat veel instelllingen hetzelfde zijn als op de coolpix 8800. Dan kun je ook intuitief aan de slag. Ik ben alles een beetje langsgelopen. Hij is ook voor de beginner handig, want er zitten veel voorkeuzeknoppen op, zoals landschap, kinderen, portret, sport, macrp etc.

En belangrijk: Hij heeft een opstart van 0,2 seconden (veel sneller dus dan de canon 350D en 300D) dus aanzetten en meteen foto's maken.
Bijna geen sluitervertraging, zelfs niet met flits!!!
en 2,5 beelden per seconden is ook redelijk!! Hij buffert prima, dus je kunt veel foto's maken. Snelheid van de geheugenkaart is dan wel belangrijk. Maar in de buffer kan aardig wat.

Ik ben tot nu toe erg tevreden!!!!
Ik denk dat 6,1 megapixel wel voldoende is voor de komende jaren. Ik ga investeren in lenzen de komende jaren en kan dan later wel weer eenbetere body kopen.

Ik houd je wel op de hoogte!

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Suus,

bedankt voor het lieve bericht in mijn dagboek. Ook voor jou de beste wensen voor 2006, veel gezondheid, liefde en lol.

Ook ik ben blij dat ik je heb leren kennen )voor zover je daar  van kunt spreken ;) ).

Groetjes, Nel :)

Riny

Joehoeeee Suus
Hubs ze de sloap oet? oetgeroetjsd??
Ik hoop echt dat dit jaar jou '' grote droom'' waarheid wordt.
En dan ook nog gezinsuitbreiding bij de valkjes.
dan kan je geluk niet meer op.
Gelukkig Nieuwjaar.
Groetjes Je limbozus. :-*

hippysuus

Hoi buuvjes, ik ging om 3 uur naar bed. Ben nu uurtje op (en heb daarvoor een uurtje liggen weken in bad :D).

Gerda, bedankt voor de info (ben al even bij je langsgeweest), daar kan ik iets mee!

Hoi Nel, ja leren kennen is een iets ander begrip maar het voelt wel altijd een beetje als thuiskomen als je in de dagboekjes van iedereen neust :D

Hoi Riny-zus van me, ik ben blij dat je huisdieren het allemaal goed hebben doorstaan! Ik hoop ook dat mijn droom uitkomt, dankjewel je bent een lieverd :-*

En die gezinsuitbreiding? Ik kan je wel vertellen...ik kan niet wachten om zo'n heerlijk tam moppie in mijn huis te krijgen waar ik zoveel en zolang van ga genieten ;D ;D Ik ben gehecht aan Tommy gezien zij eerst bij mij alleen was en ik haar zelf tam heb gemaakt. En aan de andere 2 ben ik toch iets minder gehecht merk ik...maar dat komt omdat ik niet lekker met ze mag knuffelen.

Ik baal er natuurlijk ook nog steeds van dat mijn meisje nu niet lekker in de grote kooi zit...tja :-\

Maar goed, een nieuw jaar...een nieuw begin, ik heb er zin in!

xxxxjes, Suus

Carin

Hoi Suus,

Een geweldig 2006 gewenst!

groetjes Carin

Gerda

Hoi Suus,

Hier nog drie links naar reviews. Je kunt bij beiden ook andere camera-reviews zien.
Handig de vergelijk van de D70 (en D70s) met de D50.

http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/

http://www.letsgodigital.org/html/review/nikon/d50/nikon_D50_NL.html

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/949/show.html

Groetjes, Gerda

hippysuus

Thanks Gerda,

Ik zag dat de D50 (of 70 nu weet ik het even niet meer) bij de Real in duitsland in de aanbieding is (of komt  :-\ hij was daar 729 (of zoiets..jee wat ben ik duidelijk ::)) hihi sorry.

Riny

Hoy Suus
In het dagboek van Gerda heb ik gelezen dat je ook een ring hebt gekocht.
Het is een  :censuurwerkje omdat te bekleden met touw,maar als je ziet wat ze er een plezier van hebben doe je het graag.
Ik ben nu ringen aan het maken van knotwilgentwijgjes.
Groetjes Riny :-*

Ivy

Hoi Suus!
Ik wil je hier ook nog een gezond en gelukkig 2006 wensen.
Nog maar eventjes en dan kunnen we bij Riny echte limburgse vlaai gaan eten voordat we twee echte lieve limburgse americaantjes mee mogen nemen!
Liefs,
Ivy, Nicky&Joepie

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

hippysuus

Citaat van: Riny op  1 januari 2006, 19:24:32
Hoy Suus
In het dagboek van Gerda heb ik gelezen dat je ook een ring hebt gekocht.
Het is een  :censuurwerkje omdat te bekleden met touw,maar als je ziet wat ze er een plezier van hebben doe je het graag.
Ik ben nu ringen aan het maken van knotwilgentwijgjes.
Groetjes Riny :-*

Hoi Riny, ik hou van borduren (niet dat ik er veel tijd voor heb), dat is ook een geduldwerkje dus dat zit wel goed. Maar je moet me dan nog wel even laten weten wat je er ook alweer precies omheen deed en hoe je het begin en einde vastmaakt? Als je dat geheim wilt delen dan he?  :D

Citaat van: Ivy op  1 januari 2006, 20:30:17
Hoi Suus!
Ik wil je hier ook nog een gezond en gelukkig 2006 wensen.
Nog maar eventjes en dan kunnen we bij Riny echte limburgse vlaai gaan eten voordat we twee echte lieve limburgse americaantjes mee mogen nemen!
Liefs,
Ivy, Nicky&Joepie

Ik kan echt nauwelijks wachten Ivy, ik vraag me bijna dagelijks af hoe mijn "kleine jongen" eruit zal zien ;D ;D

Riny

Hoy Suus
Ik heb me ook gek geborduurd voor ik aan de computer verslingerd was.
Als je iets wil weten over die ringen roept u maar.
Je kunt ook hier naar toe komen als tussenstop als je naar je zus gaat.
Dan doen we het samen.
groetjes Riny :-*

hippysuus

Ik ga de 6de naar mijn zusje want haar zoontje (heet ook Sem) wordt dan namelijk 6 jaar.

Maar we zijn dan met een heleboel (oudste zus, dochter daarvan, mijn moeder) en vertrekken heel vroeg omdat we van te voren nog even langs Jansen Nooy willen gaan in Sevenum....als die opruiming houdt slaat deze familie die voornamelijk uit vrouwen bestaat altijd een flinke deuk in het niet bestaande budget!  ;D ;D

Riny

Hoy Suus
Nog 1 berichtje!!!!
Groetjes Riny :D

hippysuus

Hij staat uiteraard in jouw dagboek Riny ;D ;D

Riny

1 januari 2006, 23:08:04 #659 Last Edit: 1 januari 2006, 23:16:47 by Riny