15 mei 2025, 17:00:11

nieuwe valkjes accepteren??

Gestart door rico, 11 augustus 2005, 21:34:56

« vorige - volgende »

rico

Hallo Allemaal,

Wij hebben al sinds begin van dit jaar 2 valkjes Rico en Cody. Rico tam, en cody niet tam. Het zijn 2 mannetjes. Nu hebben we een paar weken geleden 2 jonge valkjes gekocht. Een albino (snowy) van ca. 10 weken en een Lutino (woody) van ca. 6 weken. Vanwege jalouzie van Rico, hebben we het quarantaine verhaal een heel stuk moeten inkorten.

Als ze nu allemaal samen los zijn, valt rico als hij de kans krijgt Woody aan. Snowy valt hij alleen aan, als die ergens aan zit waar hij aan wil zitten. Cody is heel erg beschermend tegenover Woody. En als Cody en Woody op de voliere zitten en Rico wil erbij komen zitten, dan jaagt Cody Rico weg. Als Rico en Cody samen in de kooi moeten, gebeurd er niets, zolang de kleintjes er maar niet bij zijn.

Binnenkort verwachten wij nog 2 valkjes....Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om dit probleem opgelost te krijgen. Ons plan voor de toekomst is, is om alle valkjes gezellig bij elkaar in een voliere te plaatsen....maar als het zo verder gaat, zal dat niet lukken. Wij proberen om de valkjes allemaal gelijk te behandelen en vooral geen verschil te maken.

Rianne

Ik weet niet of valkjes ook een rangorde kennen?