16 mei 2025, 05:47:18

gedrag van popje

Gestart door louise, 7 augustus 2005, 17:15:40

« vorige - volgende »

louise

hoi, ik heb een vraag

Ik heb een popje en een mannetje. Het popje is een witmasker en het mannetje is een lutino. ze zijn allebei volwassen en het popje doet sinds een paar dageb heel raar.
Ze gaat helemaal voorover gebogen ziiten voor het mannetje en praat heel lief tegen hem. Ze doet haar staart omhoog en gaat hem als het ware verleiden. Hij is niet geintresseert.
Wat moet ik hiermee en wat doet zij precies.

alvast bedankt,  groetjes louise

Marco

Zij maakt hiermee de man duidelijk dat ze bereid is te paren.
Zelf kun je hier niets aan doen.
Blijft de man ongeinteresseert en je wilt toch jongen dan moet je misschien een ander man aanschaffen.

Karin

Ik heb hem ff verplaatst, zat nog te twijfelen naar topic gedrag of kweken toe, want inderdaad, ze wil graag wat meer van haar man  ;D Hoef je niks mee te doen hoor, ze doen het ook recreatief. En alleen een blok op hangen als ze én oud genoeg zijn ( minimaal 1 jaar ) én je graag een nestje wil.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marielouise

Hoi, mijn popje zit sinds vandaag in een hoekje in de kooi, daar heeft ze een kuil gemaakt en zit helemaal voorover gebogen. en mompelt de hele tijd en als het mannetje bij haar komt wordt ze boos.

wat moet ik doen, ze zijn allebei al meer als een jaar oud.
Moet ik anders maar een broedkastje plaatsen.?

louise

Kolkkie

Hoi Louise,

Je zou een broedblok neer kunnen hangen.
Ik denk nl. dat je popje in een broedse stemming is.

Het zou dus zo kunnen dat ze dan (onbevruchte)eitjes zal gaan leggen. Met een beetje geluk kunnen beide valkjes ook nog met elkaar paren zodat je jonkies kan verwachten ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marielouise

Hoi, mijn popje doet nu echt heel raar, ze zit in een hoekje met haar vleugels heel laag en heeft zich heel dik gemaakt.Zo zit ze de hele dag en af en toe eet ze wat. Ze is niet meer haarzelf.
Ze zit in een soort kuiltje.
Moet ik er nu een broedhokje in plaatsen?
Zo ja , hoe dan, want ik heb een gewone parkieten kooi, waar ze net met zn tweeen in kunnen.
Ze gaan er wel veel uit.

marielouise

Karin

Ik plak zo al je topics over je popje even aan elkaar, dat is wat overzichtelijker, want eigelijk gaan al die topics over hetzelfde gedrag : de is broeds. Het kan zelfs zijn dat ze een ei gaat leggen. Geen blok ophangen, want dan stimuleer je haar alleen maar. Laat haar maar gewoon haar gang gaan. Meestal duurt het een weekje of 3.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves