7 mei 2025, 13:58:38

Onbevruchte eitjes

Gestart door murphy, 31 maart 2003, 00:30:38

« vorige - volgende »

murphy

Hai Allemaal,
Ik had weer eens een vraagje.. ::)
Mijn Valkjes man en pop zitten voordurend in broedblok en de pop heeft inmiddels 5 eitjes gelegd..
Alleen ze zijn allemaal onbevrucht en het mannetje en het vrouwtje kijken ook helemaal niet naar elkaar om...
Ik dacht eerst ze hebben misschien gepaard wanneer ik er niet bij was,maar ze tonen helemaal geen affectie naar elkaar.
Nu was mijn vraag moet ik de eitjes weghalen?
Of zit ik dan met een pop die steeds onbevruchte eitjes blijft uitpoepen.."?
Of moet ik Murphy haar broedtijd uitlaten zitten; :'(zoals normaal de eitjes waren uitgekomen en dan pas weghalen?
Ze zitten wel steeds samen in broedblok (met zn tween heel close samen) en kwetteren en schreeuwen wel steeds naar elkaar ; ze wisselen elkaar gewoon goed af steeds alsof het lijkt dat het een echt nestje met jonkies is..!
Dus opzich zouden het wel goede ouders zijn geweest..
Maarja hoe krijg ik ze tot paren??? ???
Of kan het zijn dat het vrouwtje te jong is=1,5jr man schat ik op 2jr ..
Murphy zit wel nog steeds met haar kont schuin omhoog en piep geluiden temaken tegen voorwerpen op,maar bij het mannetje in de buurt niet.. :-X
Wie weet raad?
Bij Voorbaat DAnk
Milena, Murphy & Nemoo

Kipje

Laat ze maar lekker, ik zou de eitjes gewoon laten liggen. Als ze echt onbevrucht zijn gaan ze er vanzelf vanaf.

zotte_thomas

hey murphy,bij mij is het juist hetzelfde alleen ik heb nog geen eitjes...knuffelen ze elkaar enzo??als ze dat ook niet doen naast paren dan wil het vrouwtje waarschijnlijk een ander mannetje... :(

toch veel geluk ermee :)
daag

Maria

hallo mensen , ik heb ook een preobleempje met mijn valkjes ik heb een cinnamon po (Ugly) en een grijze split lutino man(Sharky) mijn pop had eerst een andere partner ook een grijze ze hebben 2 keer gepaard en toen vrij snel heeft ze 5 eieren gelegd (onbevrucht). nu heeft ze een andere partner want die eerste man werd ziek, ze paren niet ze kijken nog geen eens naar elkaar alleen ze heeft de afgelopen 3 weken ong. 12 eieren laten vallen want i heb de broedblok weggehaald allemaal onbevrucht wie weet hier raad mee :'(