7 mei 2025, 18:41:04

speeltjes

Gestart door valkparkiet_ce, 10 augustus 2005, 11:08:39

« vorige - volgende »

valkparkiet_ce

mij valkparkiet heb ik nu al 5 dagen en hij wilt niet met de speeltjes spele en als ik hem apart bij mij pak neem ik het speeltje (allemaal haaten blokjes in werschllende kleuren en vormen op elkaar)
dan gaat hij er niet op en met het spiegeltje wilt hij ook niks doen.
kan iemand mi helpen ??? :-\

Gerda

Soms moeten valkjes nog erg wennen. Bovendien is het ene valkje wat speelser dan het andere.
Bij mij speelt mijn jongste valkje het meest, ik geef haar wat rietjes en veters om mee te spelen. Dt vindt ze het leukst. En zo'n soort balletje met belletje voor katten vindt ze ook erg interessant. Naast het slopen van allerlei andere zaken in huis.

Het spelen met veters moet wel onder toezicht, zodat je valkje er niet in verstrikt raakt.
Ook spelen ze hier graag met uitgevallen veren, maar ze hebben vaak een korte spanningsboog.

Je hebt veel geduld nodig met het uitvinden wat je valkje leuk vindt.
Het leukst vinden ze het als ze met je mee op je schouder het huis door mogen en 'meehelpen' met kleine klusjes. Bijvoorbeeld boterham smeren, stoffen, kasten opruimen etc.

Groetjes Gerda

Theetje

Hoi,

Je hebt je valkparkiet al 5 dagen of pas 5 dagen. Net hoe je het bekijkt.
Misschien kijkt jouw valkje eerst de kat uit de boom voor hij zijn snaveltje in de speeltjes zet.
Overigens spelen niet alle valkjes met dit soort dingen. Sommige valkjes laten het speelgoed bij mij ook links liggen, terwijl andere er niet vanaf kunnen blijven. Het is ook geen verplichting dat ze perse met speeltjes bezig moeten zijn.

Wacht het nog maar even af tot hij nog meer op zijn gemak is en wie weet laat ie het speeltje dan niet meer los ;)

Groetjes

Theetje

trienke

Hoi

MIjn tamme valkparkiet lucky wil ook echt niet spelen met de speeltjes, Heb ontdekt dat ze bang is voor belletjes, maar met iets simpels zoals een rietje wil ze graag mee spelen.

Maar jij hebt je vogel pas dus hij kan nog altijd beginnen met spelen.

groetjes Trienke

valkparkiet_ce

maar als ik hem op een speeltje zet dan  is hij precies bang en trekt hij zich weg

trienke

Ik denk dat je hem het beste zelf er aan kan laten wennen, als je hem er op zet kan ie bang worden en er nooit weer iets mee durven doen.

groetjes Trienke

Mirjam

Mijn valkje Elvis houd helemaal niet van al die belletjes en ringen, ze speelt liever met een touwtje of veertje. :)
Wat ze ook erg leuk vind is het moederdagkadootje en het kartonnen huis dat bij ons op de kast staat te slopen, ik vind het trouwens niet erg dat die dingen kapot gaan. :)

Groetjes Mirjam en Elvis

Joke

Omdat je je valkje nog zo kort hebt zou ik hem eerst laten wennen. Alles is nog nieuw en interessant voor ze maar ook erg spannend. Je valkje moet eerst helemaal lekker op zijn gemak zijn voordat ie echt gaat spelen en bij het ene valkje is dat al na een dag en een ander valkje moet wat langer wennen.
Valkjes zijn ook niet allemaal even speels, de een vind speeltjes harstikke leuk terwijl een ander er totaal niet na omkijkt. Dit is natuurlijk voor jou nog even afwachten maar ga hem niet opdringen met een speeltje (je valkje erop zetten of het voor zijn neus houden) want dan kan ie juist heel bang worden en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Liefs,
Joke

valkparkiet_ce

oke bedankt
als hij er mee speelt na een tijdje zal ik jullie iets laten weten
;)

Neelix

Mijn Neelix vind speeltjes ook niks aan.
Geef hem een stom trekstripje (zie mijn foto,s) en hij is een hele poos zoet.
Aaron daar in tegen speelt wel met alle speeltjes.

valkparkiet_ce

hij is zelfs bang van een riete of een veter     :-[

valkparkiet_ce

mooie vogels trowens neelix ;)

k_van_wilgenburg

hallo
onze valkjes vinden het gewelidig om met een lege rol toiletpapier te spelen. :D
Had ik eens hier op deze site gehoord.
Zelfs als ik hem vast houd gaan ze te keer ermee.
En inderdaad vinden ze veters ook erg leuk. :D
Goofy is helemaal leip van belletjes vooral als het beweegt dan geeft hij ze een rotgier en word dan boos omdat ze bewegen. :D
Smurf zijn ding is vaak het spiegeltje maar vind de belletjes niet zo erg bijzonder.
als er nu touw aanzit is het goed.
Maar goofy is wat speelser.
groetjes karin marco en de valkjes

valkparkiet_ce

hij heeft eindelijk geleerd om met een veter te splen ;D

anja hopman

mijn valkje gooit alles wat ik op hang van speeltje er gelijk weer af en hij doet dat ook met zijn voerbakjes die boef haha