Valkparkiet eet en spuugt meteen alles weer uit

Gestart door Martin de Vries, 7 augustus 2005, 18:04:17

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Martin
Zo zie je maar weer met een valkje wordt je leven nooit saai.
Ze houden ons wel in beweging.
Ik ben blij dat het de goede kant op gaat.
En door jou verhaal hebben we allemaal weer wat geleerd.
Groetjes Riny :D :D :D

moonwitch (diana)

hoi martin

ik wou ff reageren op het feit van de houtsnippers en dat je nu over wilt gaan op zand.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van zand en ik gebruik zelf keuken rol op de bodem van de kooi.
Makkelijk om schoon te maken, het stuift niet en ze krijgen geen verkeerde stoffen of zandkorrels binnen.
Misschien ook een idee??
groetjes diana

R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Martin79

Hmm dat is ook een idee. Dat ga ik miesschien nog wel is proberen.

Het heeft hem wel veel energie allemaal gekost. Hij is nog erg moe. Ik probeer hem ook zoveel mogelijk rust te geven en hij mag vooral nu niet vliegen.

trienke

hoi

ik ben blij voor je dat het nu al een stuk beter gaat !!

veel succes verder nog groetjes Trienke

hermelien1989

ik denk zelf dat je beter geen keukenpapier als bodembedekking kunt gebruiken omdat dan het gevaar bestaat dat ze alleen maar van het keukenpapier blijven eten( mijn valkje is namelijk gek op papier eten en versnipperen
groetjes sanne

Martin79

Hallo allemaal,

Coco heeft gister en vanmorgen weer moeilijke uurtjes gehad. Het beestje was zo vreselijk moe.. Ik dacht echt dat hij dood ging.

Sinds vanmiddag werd het beter en beter en beter. Nu is hij heel erg vrolijk en rust weer uit op 1 pootje dat deed hij al een hele tijd niet meer.
Ook toonde hij sinds lange tijd weer eens zijn mannelijkheid door zich mooi te maken en met de vleugels gespreid.

Het is erg vreemd hij eet elke dag heel goed en toch was hij zo vermoeid de laatste dagen.

Ik heb zelf toch het vermoeden dat hij die zenuwziekte heeft waar dr doormalen het over had. Gelukkig heb ik hier medicijnen voor en ik hoop echt dat het over gaat.

Nu is het iig weer erg goed met hem hoor hem nu lekker knarsen met zijn snavel.

Groetjes Martin

Rianne

Ik hoop niet dat het een zenuwziekte is, arme Coco.

Martin79

Nee ik hoop het ook niet.

Wat me opvalt is dat hij sinds gister echt heel anders is. Veel drukker veel meer fluiten begint weer te spelen enzo.. Hij lijkt echt de goede kant op te gaan nu.

Alleen praat hij nog niet dat deed hij voorheen wel.

Ik denk dat dat wel weer komt.

Annouschka

Hoi,

ik voor je dat hij vlug weer helemaal genezen is.  Over welke zenuwziekte had de DA het??

groetjes

Martin79

Dat weet ik niet precies.

Het was een ziekte dat je diertje helemaal slap wordt en heel veel overgeeft,

Het vreemde is dat hij vandaag helemaal niet slap voelt en ik zie hem ook niet meer overgeven.

trienke

Balen dat coco zijn uips en dows heeft, Ik hoop voor je dat alles goed komt.

groetjes trienke

Martin79

Durf het bijna niet te zeggen maar zowaar gaat alles nog steeds goed...

trienke

HOi martin

NOu mooi toch dat het nu goed gaat met coco Ik hoop voor jou en coco dat het nu eens goed blijft gaan. Eet hij nu wel goed van de nieuwe voeding?

Groetjes Trienke

Martin79

Hallo allemaal,

Ik heb iets meegemaakt vandaag dit is echt een wonder dat coco nog leeft!!!

Ik zou na vanmorgen de da bellen om te vertellen dat het nog steeds goed ging met coco. Dit had ik goed en wel gedaan en toen begon coco weer te kokhalsen.. ik baalde als een stekker en had zoiets van nou kijk het nog even aan.

Kom ik goed een uurtje later  bij hem en licht daar een groot brok met allemaal stukjes touw (hij HAD zo'n gedraaid touw in zijn kooi waar die op kon zitten) dat brok was zeiknat! Ik rook eraan en kon ruiken dat hij dit uitgespuugd had. Hij at dus van dat touw en er heeft tijden lang een heel dik stuk in zijn kropje gezeten vandaar de ondervoeding en alle ellende. Coco heeft het nu allemaal uitgespuugd en hij is meteen lekker gaan eten. Hij had echt wel kunnen stikken. Ik koop noooooit never meer zo'n speeltje voor hem.

Groetjes Martin

Riny

Hoy Martin
Was dat speelgoed extra voor valkparkieten?
Wat een geluk dat het er nu uitgekomen is,en ik ga het touw wat ik in de kooi heb er gelijk uit halen.
Hopelijk blijft nu alles goed gaan met Coco.
Groetjes Riny :D :D :D