Valkparkiet eet en spuugt meteen alles weer uit

Gestart door Martin de Vries, 7 augustus 2005, 18:04:17

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ik heb precies een jaar geleden ook zoiets voorgehad door de papegaaienziekte met mijn lieve Yabba. :'(
Ze at niks meer en als ze al at kwam het er net zo vlug terug uit.
Ze zat als een hoopje elende op d'r stok, DA had bijna geen hoop meer en ik eerlijkgezegd ook niet.
Ze had ook diarree, het spoot eruit zal ik maar zeggen, het enige wat ze nog deed was heel erg veel drinken.
Ze is toen een week op pap geweest, heeft 1 nacht in de dierenkliniek gelogeerd daar heeft ze sonde gekregen + allerlei onderzoeken.
Ze kreeg toen ook iets om d'r eten binnen te houden (primperan voor baby's) en dat heeft haar leven gered.
Ik woog haar iedere avond om te zien of ze nog afviel.
Ze zat apart in een kooi met een warmtelamp, heel belangrijk!!  En heeft zeker 4 weken niet mogen vliegen van de DA, ze moest haar krachten sparen.  Ze is, na lange tijd uiteindelijk genezen.
Vraag het anders even aan je DA of het niet beter is om ze eerst wat op pap ofzo te zetten met eventueel iets tegen het braken erbij zodat haar maag wat rust krijgt. :-\

groetjes en heel veel sterkte, we hopen dat je valkje vlug weer opknapt.

Martin79

Hallo,

We zijn weer een dag verder. Coco heeft vanacht weer voor het eerst op ze oude plekje op 1 pootje geslapen. Hij geeft nog steeds wel over. Maar omdat hij nog niet zoveel eet zit daar geen eten bij.

Het probleem is dat hij dus weigert omdat dieet voer te eten. Hij wil wel gierst en ze oude voer eten. Ik heb eraan zitten denken om hem dat even te voeren zodat hij wat meer kracht krijgt en dan weer dat dieet neer te zetten.

Het is zo lastig want hij laat zich niet voeren uit 1 van onze handen. Alleen gierst wil hij uit mijn handen eten.

Rianne

He verdorie, dit had ik nou niet willen lezen.
Het lijkt mij het belangrijkste dat Coco zijn medicijnen binnenkrijgt. Als hij dan weer beter is kun je altijd nog kijken of hij zijn andere voer wil eten. Kun je het niet mengen met zijn oude voer?

Ivy

Hoi!
Dat zat ik ook net te denken... Een beetje van de nieuwe voer mengen door de oude, en dan de verhouding steeds vergroten totdat hij alleen de nieuwe voer eet.
Succes COCO en Martin!
Groeten, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

en misschien nog een beetje nateivoer erdoorheen?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Martin79

Hallo,

Ik ga dat doen gewoon voer mengen en dan steeds meer van dat andere spul erdoorheen.

Weet je wat ik denk? Op zijn bodem liggen houtkorrels en ik heb hem erop betrapt dat hij die dingen opeet?!?! Nu als meneer overgeeft zit er hout vezel tussen. Ik heb onmiddelijk dat hout weg gegooid. En ik ga straks zand halen. Ik zal hem nu snel gewoon voer met een piep klein beetje van dat spul erbij geven en dan even kijken hoe het verder gaat.

Medicijnen is nog steeds geen probleem dit gaat goed.

Lin

Jeetje echt opeten? Dat doen ze hier gelukkig niet. Zou mooi zijn als het straks stopt!

Groeten, Lin

Martin79

Ik denk dat hij het doet uit protest.
Onze coco is een baasje lees hem niet de les want dan leest hij hem jou 2 maal zo hard. Dus tja een eigenwijze jongen.

Ik ga even zand halen nu. Ik hoop op betere berichten deze middag of avond.

Martin79

Hallo allemaal,

Hier even een update. Om even voor vijf heeft coco zijn medicijn gegeten met een stukje gierst. Dit ging goed. Hij stond apart en heeft na dat ik weer naar beneden ging nog boven gestaan. Toen me vriendin een uur later thuis kwam en we zaten goed en wel een kwartiertje te praten begon coco enorm te schreeuwen en te fluiten.

Ik heb coco naar beneden gehaald waar hij zich helemaal ging wassen en van zijn nieuwe voer al heel wat gegeten heeft zonder uit te spuugen. Hij is dus aan het opleven. Omdat dit gister ook gebeurde (in veel mindere mate) ben ik nog wel voorzichtig. Hij heeft nu zand op de bodem.

Zaak is dat ik hem ga leren om groente te eten. Dit is erg moeilijk. Hoe ik dit moet doen is mij ook nog een raadsel er ligt nu wortel in zijn kooi.

Ik hoop dat hij het gaat eten.

Lin

Hey,

Je kan misschien kleine stukjes hakken en door het voer doen. Of proberen dat hij uit je mond gaat eten. Dat doen ze liever dan met de hand. succes!

Groeten, Lin

carco

Hum.. ik weet niet of je het echt met wortel moet proberen ,mijn ervaring is dat dit juist een groente is die ze niet graag lusten. Maar broccoli of bloemkool zou ie misschien wel lusten daar zijn de meeste dol op. Succes in ieder geval en fijn om te lezen dat het al wat beter gaat nu.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Rood is inderdaad niet erg geliefd bij valkjes groen meestal wel  ;D

Martin79

Okay dan ga ik dat proberen.
Hij eet heel goed vanavond. En ik vind hem er beter uit zien. Vanmorgen was hij wat dik bij z'n kopje leek erop dat ie wat vocht vast hield. Nu is dat weer weg getrokken.

Ik ga wel wat expirimenteren met fruit en groente.

Rianne

M'n albino is gek op wortel, en nog gekker op boontjes. Witlof en komkommer vinden ze ook heerlijk. Het is dus even proberen. :)

Martin79

Hallo allemaal,

Zoals ik gister al vertelde gaat het goed met coco. Hij eet weer en hij heeft sins gistermiddag niet meer overgegeven!!!

Ook heeft hij een stukje appel gegeten en hij vind het nog lekker ook!!

Ik denk dat hij er weer bovenop gaat komen. Het was een les voor mij!

Ik ga zowiezo door met de medicijnen en as dinsdag moet ik dr. v doormalen weer even bellen hoe het met hem gaat.