6 mei 2025, 19:02:21

Broedblok ja of nee??

Gestart door Speedy, 14 mei 2003, 16:00:19

« vorige - volgende »

Speedy

Ja ik heb dan toch nog een vraagje hoor... ik heb zoals jullie weten, Speedy (man) en Koko (pop).
Nu bekijken ze elkaar dus totaal niet, maar ik zou toch een keer met een nestje willen gaan beginnen.
Is het mogelijk dat, door het ophangen van een broedblok, zij dan toch ineens met elkaar wat willen??? Of kan ik het dan ook nog vergeten.
Yellow en Punky zijn nog steeds gek op elkaar maar de leeftijd laat het nog niet toe van Punky, dus is het dan wel verstandig om er een broedblok ik te zetten....tjonge wat een vraag he.
Het kriebeld ook bij mij hoor........wil ook zo graag kleintjes.

Kolkkie

Hoi Speedy,

Had ook zoiets geprobeerd bij Coco(man) en Einstein(pop). Ook zij keken niet naar elkaar om. Einstein probeerde het wel eens maar Coco moest er niets van hebben. Het resultaat was teleurstellend :(. Coco zat wel in het hok, maar zag het als een leuk donker plekje en joeg achter Einstein aan. De veren vlogen in het rond :'(. Heb het hok na een paar dagen er maar uitgehaald. Toen ging het meteen weer goed tussen die 2.
Je zou het wel kunnen proberen, dat ze dit als zetje nodig hebben. Wie niet waagt, wie niet wint. Ik hoop dat het bij jou lukt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Bedankt Mariska,

Hm, nou ja het is nu dus ff nadenken wat ik zal doen dan...wie weet....

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Je kan het altijd proberen. Als het niet lukt haal je hem er gewoon weer uit.
Ik zal voolopig nog wel moeten wachten voordat ik kleintjes krijg. Als je iedereen zo hoort praten over de jonkies en je zelf niets hebt lijkt het net alsof je er niet over mee kan praten. Je mist iets dan, vind ik. Het komt bij mij wel eens.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Speedy

Hoi Mariska,

Ja ik heb een klein beetje dat gevoel, maar ik had toch gehoopt op volgend jaar met Punky en Yellow, niet wetende dat ik nu toch weer een pop erbij zou kopen....Yellow heeft niet de behoefte om bij haar iets te proberen gek genoeg, dus is ie echt een trouwe man. hahahhaa
Ach, onze tijd komt ook nog hoor, zeker weten.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hey Trudie,

Nog ff een vraagje.Zitten Speedy, Koko, Yellow en Punky bij elkaar? Als je er een broedhok inhangt en ze ziten bij elkaar, kunnen Yellow en Punky ook gaan paren. Als Punky nog te jong is, kan je het beter niet doen.

Groetjes,

Mariska

Speedy

ja ze zitten alle 4 samen in 1 voliere.
Ja ik zat er ook al aan te denken, dat het voor Punky nog geen goed idee is, nu laat Yellow haar nog ff met rust.
Ik wacht er wel mee..

Bedankt

Stijn dc

hello speedy

ik zou toch wel een broedblok ophangen hoor!! 8) 8)
mss dat ze elkaar dan wel bekijken omdat ze dan drang om te broeden krijgen. het kan natuurlijk ok zijnn dat het koppel helemaal niet past en dan ga je toch nog wijzigingne moeten doen denk ik!!

byeeee

Paul

Hoi Trudie,
Als je een broedhok neerhangt stimuleert dat in elk geval wel hoor.
Mijn valkjes hadden een paar keer gepaart maar een maand later hing ik pas een broedhok op omdat ze medicijnen gebruikten en dus wilde ik even wachten.
Na dat broedhok opgehangen te hebben begonnen ze ineens weer met paren dus het heeft bij mij wel geholpen :-)

Groetjes,  Paul