7 mei 2025, 19:01:12

Legnood???

Gestart door yentl, 14 mei 2003, 19:58:49

« vorige - volgende »

yentl

Hoi allemaal :).
Met de kleine gaat alles goed, ik heb gisteren alle lege eierschalen verwijdert en een laatste onbevrucht eitje, dus alleen de kleine lag er nog.

Daarnet heb ik nog eens gekeken en heb ik gezien dat er nog een ei in de nestkast lag  :o! Die 2 gekke kippen willen misschien al met hun 2de nest beginnen, terwijl ze hun kleine moeten opvoeden, of is het legnood  ????

'k heb ondertussen al ondervonden dat die 2 samen toch maar een raar stel zijn  ::).

groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

ik zou het eitje maar verwijderen als ik jou was, want dan gaan ze meer voor dat eitje broeden dan voor het jong, hier hebben we eens meegemaakt dat eitjes al zo ver waren en dat ze plots aan een nieuw nest begonnen, ze hebben de eitjes verlaten en enkele dagen later een nieuw nestje begonnen. Dus heb je wel kans dat ze hun jong verlaten, maar het kan zijn dat ze blijven broeden en ook voeren, kijk gewoon veel of de krop van het jong vol is en of hij warm gehouden wordt, dan mag je het eitje laten liggen.

Groetjes, Tara

yentl

Als ze nog meer eitjes leggen, zal ik het wel wegdoen, maar voorlopig stak de krop erg vol dus het gaat perfect met de kleine.

(p.s.nog altijd geen naam, 'k weet er nog geen)

groetjes Yent'l

Stijn dc

hello yentl, misschien zat het eitje wle verstopt onder de vleugel toen je de rest weghaalde??? of was de vogel er af?
in dat geval zou ik het laten liggen tot ze meer naar het ei kijken dan naar de kleine

alle, da denk ik toch
byeeeeeeee

Paul

Hoi Yentl,
Valkjes leggen wel vaker meteen nieuwe eitjes naast hun jongen.
Tegen de tijd dat de jongen al het broedhok zijn uitgevlogen komen de nieuwere eitjes  pas uit en komt meteen je tweede nest erachter aan.
Dan wel in de gaten houden dat de uitgevlogen jongen nog wel gevoerd worden maar dit gaat meestal wel goed.

Groetjes,  Paul