25 mei 2025, 22:13:38

Man of Pop?

Gestart door Sylvia & Kelly, 6 augustus 2005, 11:46:36

« vorige - volgende »

Sylvia & Kelly

Hallo,

Ik heb 3 jongkies.
Ik wil graag weten of het nou een man of popje is?

1. 1 grijs bonte = erg brutaal, durft heel veel. Fluit = matig.
2. 1 grijs bonte = erg op zich zelf, best bang. Fluit = amper.
3. 1 gele met rode ogen = best bang. Is minder vaak uit het broed hok dan andere 2. Fluit = veel.

Alleen Mijn mannetje die heeft geprobeert te paren op het die bonte ( nr 1 ). Betekend dat dan niet dat het een vrouwtje is?

Groeten. Sylvia & Kelly

Karin

Nee, dat zegt niks. Alleen als de moeder geen lutino is dan kun je zeggen dat het lutino jong een pop is. Bij de andere moet je toch wachten tot ze gaan puberen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Het zou evt. handig zijn als je de mutaties van de ouders vertelt?

En dat de paps wou paren met dat ene jong zegt niks in elk geval, ik heb ook eens een gepareld jonkie in een kamervolière gedaan twee jaar terug, een mannelijke valk wou op 'm kruipen, maar Naira blijkt toch een mannetje te zijn :).

Groetjes, Tara

kelly & sylvia

Hallo,

Mijn mannetje is ene lutino die heel lief kan zijn. Fluit heeeel veel maar kan ook heel krengerig zijn.

Mijn popje is een bonte grijze. Is helemaal niet bijterig is heel lief. fluit haast niet, en is echt een rustige schat.

Gr. Kelly

ps. bedankt voor die info over dat geparelde jonkie.

carco

Hoi

Jouw man moet in ieder geval split voor bont zijn anders kan je geen bonte jonkies uit dit koppel krijgen.
En volgens de berekeningen die ik dan krijg aan de hand van de jongen en de ouders krijg je dan dit:

Moeder:bont
Vader:lutino split voor bont

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont {X1:  lutino}
50% bont split voor {X1:  lutino}

pop afkomst:
50% lutino split voor bont
50% bont lutino

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!