28 april 2024, 18:45:03

Jong is nog steeds bang voor me...

Gestart door Annemarie, 4 augustus 2005, 17:02:31

« vorige - volgende »

Annemarie

Hallo ,

Mijn jong van 20 dagen oud is nog steeds ers bang voor me, en dan vooral voor mijn handen. Natuurlijk is hij nog heel jong en pas sinds een week houd ik hem 1 keer per dag even vast, maar zou hij nu al niet wat minder bang moeten zijn?

Hij blaast naar me en wiegt met zijn lichaam heen en weer. Ook bijt hij me weleens, al voel ik daar natuurlijk niks van. Misschien wil ik gewoon een beetje teveel, maar hij ziet er nu al zo schattig uit  :). Als ik bij het jong ben en Ushi en Birdie, de ouders, zijn er ook gezellig bij valt hij naar ze uit en blaast naar ze. Laat hij ze alleen toe als hij honger heeft? Gelukkig zijn Ushi en Birdie heel tam en ze zitten altijd op me te spelen (en soms zelfs te slapen!) als ik het jong vast heb. Dan zal het jong misschien ook leren dat ik 'veilig'  ben...

Groetjes, Annemarie

Roosje

Haha, je geeft zelf het antwoord op je vraag al ;)

Rianne

met 20 dagen oud kun je het kleintje er wel vaker uit halen als 1 keer per dag hoor. ;)

Annemarie

Hoi,

Ja, stiekem dacht ik dat al  ;). Ik ben een beetje ongeduldig!
Het komt dus allemaal wel goed met mijn kleintje. Vandaag is hij precies 3 weken oud, dus dan haal ik hem vanaf nu gewoon twee keer per dag uit het nest.

Bedankt en groetjes, Annemarie

Rianne

Hij is nu wel oud genoeg om zichzelf warm te houden voor een tijdje, dus ga gerust een half uurtje met je valkje spelen.

sky

Ik heb herken het verhaal volledig. Mijn valkje is vandaag 4 weken en een week geleden blaasde hij/zij ook veel naar mij en nu is dit al veel beter. DIk had het vanaf de 10de dag elke dag enkele minuutjes vast en vanaf de ik zag dat het goed gevedert was een 20tal minuutjes. Ben sinds 2 dagen overgestapt naar 2x daags.
Gewoon geduld en dan komt alles in orde.
Groetjes, Sky

Annemarie

Nou, het ging vandaag al een stuk beter. Hij is ook veel bewegelijker dus ik moet hem toch wel goed vasthouden en dat vind hij natuurlijk niet zo leuk, maar ik kon hem al wel aaien over zijn wangetje en hem kusjes geven. Zijn kuifje ging hierbij naar beneden en zijn snaveltje omhoog! Zo lief, maar voor alle nieuwe dingen is hij nog een beetje bang. Logisch natuurlijk, hij zit toch de hele dag in het donker. Vanmiddag mag hij heel even naar binnen. Spannend :)!

Groetjes, Annemarie

Christine

ik heb mijn twee jongskes van heel klein al vast genomen eigenlijk van het moment dat ze uit het ei kropen ze zijn nu (de oudste) 5 weken en de jongste 4 weken en 2 dagen en ze zijn heel handtam zelfs de jongste geeft nu ook kusjes aan mij en soms bijt hij heel zachtjes in men lip.
maar een jong van 20 dagen zal zeker nog wel lukken gewoon veel uit de kooi halen en dat komt inorde.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**