14 mei 2025, 19:22:52

Albino, vrouw of man ?

Gestart door Jelle Van der Linden, 3 augustus 2005, 14:58:57

« vorige - volgende »

Jelle Van der Linden

We hebben sings geruime tijd een albinootje, maar weten niet welk geslacht het is.
We hebben al geprobeerd hem/haar bij een vrouwtje en een mannetje te zetten, maar zijn /haar gedrag is hetzelfde.
Weet er misschien iemand een trukje om te weten te komen of het een mannetje of een vrouwtje is ?

Groetjes
Jelle

Rianne

Probeer hem/haar een eenvoudig fluitje te leren. Oke, een vrouwtje kan ook fluiten maar een man heeft er meer aanleg voor.
Over het algemeen zijn vrouwtjes iets rustiger.

Jelle Van der Linden

Hij/zij is zo rustig als maar zijn kan en niet geïnteresseerd in fluiten. Maar zijn vader was zo ook ...  ???

Rianne

Lastig!
Er is ook een laboratorium waar je veren naar op kan sturen voor een DNA test, dit is iets van 25 euro geloof ik.

Lin

Citaat van: Muppet op  3 augustus 2005, 15:43:40
Lastig!
Er is ook een laboratorium waar je veren naar op kan sturen voor een DNA test, dit is iets van 25 euro geloof ik.

www.gendika.com!!  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marco

Het merendeel van de albino 's is vrouwelijk.
De man zal gaan fluiten (zingend, dit kan bevorderd worden door bijvoorbeeld een spiegeltje.
De pop daarentegen zal nooit gaan fluiten.

Rianne

Ik ben zelf geen voorstander van een spiegeltje. De valk kan dit als partner gaan beschouwen en het spiegeltje gaan verdedigen.

marco

Dat spiegeltje moet je ook als een tijdelijk iets zien.
Als je valk een man is zal hij binnen de kortste keren gaan fluiten en dan weet je genoeg en kan het spiegeltje weer weg.

Rianne

Mijn albino had geen spiegeltje nodig om te fluiten, ik probeerde hem zelf iets te leren en dat lukte.

marco

CitaatMijn albino had geen spiegeltje nodig om te fluiten, ik probeerde hem zelf iets te leren en dat lukte.

Ik geef alleen nog een andere mogelijkheid maar omdat jij geen voorstander bent van mijn mogelijkheid wil niet zeggen dat het niet tot de mogelijkheden behoort.
Je kan een valk wel een deuntje proberen te leren maar dat zullen ze ook niet allemaal even snel oppikken, dus de mogelijkheid speelt dan op dat je nog niet weet wat je hebt.
Ik heb zelf ook een witmasker man zitten die nog nooit gefloten heeft en ook niet reageert op mijn deuntjes, gelukkig is er bij de wimasker visueel ondersccheid tussen man en pop.

Rianne

Ik vraag me af of zo'n spiegeltje dan de doorslag geeft, omdat hij/zij ook al niet op soortgenoten reageert.

jellevdl

Heb spiegeltje al geprobeerd , geen effect. Maar zoals ik al zei, de vader van mijn albinootje was ook te lui of te koppig om geluid te maken :)

Rianne

Als je het echt wilt weten, kun je kijken op www.gendika.com dat is dus dat laboratorium wat DNA onderzoek doet op veren die je opstuurt. Is wel wat prijzig maar dan weet je het zeker.

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Je kan nooit duidelijk genoeg zijn ;D