De dieren in mijn achtertuin (Artis) mei 2010

Gestart door Gerda, 2 augustus 2005, 19:27:00

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi dames,

Het bijtje is niet helemaal scherp, maar je ziet wel goed dat hij een vol pootzakje nectar heeft. Hij was zo zwaar beladen dat hij heel raar vloog. Net alsof hij een beetje dronken was. (Misschien van de nectar gesnoept.)

Ik heb in het verleden wel foto's gemaakt in het aquarium. Maar zal binnenkort weer eens een poging wagen. Het is moeilijk fotograferen vanwege de glazen wand.

Deze foto's heb ik in het verleden gemaakt:

Deze heb ik niet gemaakt met mijn digitale spiegelreflex (die had ik toen nog niet) maar met de Nikon 8800. Ze zijn redelijk, maar niet geweldig.
Ik zal binnenkort eens kijken hoe ik ze er met de D50 op krijg.

Groetjes, Gerda

eefje nieuwenburg

nou ik vind ze prachtig,ik heb het ook geprobeerd met mijn canon a520 en die foto´s waren echt niet zo scherp als die van jou :o mooi man!

groetjes eefje ;)

Gerda

Bedankt voor het compliment Eefje.
Binnen fotograferen is altijd wel lastig en vooral als je dan ook nog door een glasplaat moet fotograferen.
Maar ja, een aquarium kan niet zonder  ;D

Groetjes, Gerda

hennie

Hallo Gerda,

Mooie foto's! Is dat een hobby van je, fotograveren?

Klopt het, dat er laatst een baby aapje is geboren in Artis? Het is geloof ik een gorillaatje! Heb je daar al een foto van kunnen nemen, of is dat beestje nog niet te zien voor publiek?

Ik kom van oorsprong ook uit Amsterdam. Ben vroeger vaak in Artis geweest.
Ik vind het ook een mooie dierentuin. Vroeger was het dat niet. Vond ik de dieren veel te klein en te kaal in de hokken zitten, maar er is de laatste tijd veel meer kennis gekomen op dat gebied en de dierenverblijven zijn in Artis prachtig opgeknapt. 

Vroeger weet ik nog wel dat er een leeuwin zat, die konstant voor het gaas heen en weer "ijsbeerde". Gewoon omdat ze niks anders kon. En die bedelende olifanten!

Ik ben blij dat er tegenwoordig veel aan wordt gedaan om de dieren een zo natuurgetrouw mogelijk verblijf te geven!

groetjes Gerda, en geniet maar van je mooie achtertuin. Dat is trouwens helemaal een mooi plekje van Amsterdam om te wonen!

Hennie

Valerie

Citaat van: Gerda op 20 maart 2007, 01:11:05

Maar ja, een aquarium kan niet zonder  ;D

Groetjes, Gerda

Kon je hem er niet even afhalen voor de foto?  ;D
Prachtige foto's, Gerda! Zoals altijd! Je doet ons echt zin krijgen om er heen te gaan! :)
Maar een bij scherp op een foto krijgen, lijkt mij vreselijk moeilijk.

Gerda

Hoi Valerie,

Het is voornamelijk een kwestie van geduld, goed instellen en goed focussen  ;D

Vandaag de jonge gorilla bezocht. Moeilijk foto's nemen door het glas, maar hij/zij staat er aardig op.

De andere foto's plaats ik later!!

Groetjes, Gerda

Caroline

Oh Gerda, wat een geweldige foto's!!

Zo ontroerend.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

margreet

hallo Gerda,'

Had er op t.v. al van gehoord. Wat een lieve plaatjes.

groetjes Margreet

Riny

Hoy Gerda
Je snapt hopelijk toch wel, dat we nu iedere week een nieuwe foto willen van de kleine Gorilla?
Heeft die al een naam.
Prachtige foto!!
Groetjes Riny

Gerda

Hoi Riny,

Het baby gorillaatje heeft nog geen naam. Ze weten nog niet of het een jongen of meisje is. Er komt volgens mij een namenverzinwedstrijd.
De moeder is Binti en de vader Akili.
Twee andere wijfjes zijn ook zwanger, dus binnenkort totaal drie van die kleintjes  :D

Binti is voor het eerst moeder. Zij heeft in de apenheul gewoond en heeft daar jonge gorilla's en geboortes meegemaakt. Dus in Artis hoopten ze al dat zij haar jong goed zou verzorgen.
Er is jaren geleden een gorilla jong geboren, maar dat is helemaal door de verzorgers opgevoed, want de moeder liet het jong gwoon liggen en sleepte het mee aan een pootje. Ze voedde het niet en deed alsof het een pop was.

De andere twee andere zwangere dames hebben helemaal geen ervaring. Wel hebben ze films bekeken waarop de geboorte en verzorging van baby gorilla's te zien was.

Als Shindy en Dafina zijn bevallen, zal ik wat meer foto's van maken.

Maar het is erg aandoenlijk en mooi om te zien hoe zo'n kleintje door de moeder wordt verzorgd en beschermd. Ook de vader gaat er regelmatig naast zitten om te zorgen dat er niemand in de buurt komt.

Groetjes, Gerda

Anja

Hoi Gerda,

Wat een mooie en ontroerende foto's. Prachtig gewoon.
Ik zou willen dat ik zo'n achtertuin had hoor.
Dank je wel voor de mooie foto's en voor de foto's die nog komen gaan.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Gerda

Wat mooie foto's zeg! Echt heel erg ontroerend.

mara

eefje nieuwenburg

heb je foto's van de vader?

daar ben ik nog steeds verliefd op hoor,zo'n imposant dier waar je dan neus aan neus mee staat(glasplaat vergeten we even ;D )

groetjes eefje

Gerda

Hoi Eefje,

Nee, ik heb nog geen foto van Akili. Wel van een van de eerder mannen.

Ik probeer binnenkort een foto van Akili te maken. Het liefst als hij naast een moeder met kleine zit.

Groetjes, Gerda

Eefjuh

O prachtig Gerda!!

Wie weet schiet ik binnenkort ook wel dat soort foto's!  :o

Word maar eens tijd weer langs Artis te gaan!!