5 mei 2025, 01:27:14

hij wil niet

Gestart door zefanja, 2 augustus 2005, 12:05:09

« vorige - volgende »

zefanja

Ik heb een Valkparkiet van 4 jaar heb hem nog maar 7 weken.
Hij is bij zijn vorrige baasjes niet uit de kooi geweest omdat ze bang
waren dat hij tegen hun lamp aan zou gaan knallen (die was echt enorm). Ik denk dat hij daardoor mij niet in zijn kooi toe laat, hij komt wel bij het deurtje zitten dan zet ik mijn hand ervoor en dan gaat hij op mijn hand zitten. Buiten zen kooi is hij echt een geweldige gezelschap, helaas laat hij het niet toe om te aaien, hij zit wel graag op mijn schouder maar wanneer ik hem aan mijn hand wil laten wennen vliegt hij gewoon steeds weg. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen heb het met trosgierst geprobeerd maar hij gaat dan niet op mijn hand zitten hij buigt alleen maar zen hoofd ernaar toe en als hij er niet bij kan laat hij het zitten.

Rianne

Hoi,

een ouder valkje is moeilijk om tam te maken. Als je het echt wil zul je lang moeten doorzetten maar dan is nog de vraag of je valkje het ook wil.

~Natas~

Hoi,

Tis net wat Muppet zegt een oudere valkje is moeilijk om tam te krijgen.
Maar het is vooral heel belangrijk om veel geduld te hebben, en het blijven proberen.
Wie weet gaat het lukken.
Succes ermee,

NAtas

zefanja

Ik zet ook door, had wat tips van het forum geprobeerd en hij ging op men hand zitten in zen kooi, alleen net toen ging het mis hij stapte naar achter en viel toen in zen kooi, maar nu vertrouwt hij me dus ook al minder.

Is er trouwens een verband tussen het poepen en angst?
Want nu poept hij wel minder dan aan het begin, eerst poepte hij wanneer ik hem op mijn hand liet zitten nu nog maar af en toe.

~Natas~

Citaat van: zefanja op  4 augustus 2005, 12:10:15
Ik zet ook door, had wat tips van het forum geprobeerd en hij ging op men hand zitten in zen kooi, alleen net toen ging het mis hij stapte naar achter en viel toen in zen kooi, maar nu vertrouwt hij me dus ook al minder.

Hoi,
Even op je vraag terug te komen.
Als een valkje bang is of wat angstig zijn dan kunnen ze inderdaad meer poepen dan anders.
Dit kan inderdaad van angst zijn, maar dit moet wel over gaan nadat ze aan handen zijn gewend.
Hopelijk gaat het lukken
Succes ermee,

NAtasja

Is er trouwens een verband tussen het poepen en angst?
Want nu poept hij wel minder dan aan het begin, eerst poepte hij wanneer ik hem op mijn hand liet zitten nu nog maar af en toe.