18 mei 2025, 00:19:04

de nesten van biggles en sparky

Gestart door moonwitch (diana), 11 mei 2003, 21:31:30

« vorige - volgende »

Sparkle

Hai Diana,

OOOOOO wat leuk zeg :P dat die lutino's bij je kwamen zitten!! En dat verhaal van je roodrug is helemaal te gek!!! :D wat een grappenmaker zeg die vogel van jou!!
Vandaag was Sparkle weer uit zijn kooi en vloog direct weer naar mij toe, toen hij even bij mijn zusje zat wilde hij ook direct weer terug bij mij. Het is echt mijn vogeltje aan het worden!!!! :)
Nou tot de volgende keer!
Groetjes Sparkle en Suzanne

daan

Hoi Suzanne,

wat heerlijk dat het zo goed gaat tussen jou en Sparkle.  :)
Echt vriendjes geweldig hoor. ;D
Ga zo door.

Groetjes Daan

moonwitch (diana)

hoi allemaal

Lekker 2 weken vakantie, kan ik alle aandacht richten op het 3e nestje dat waarschijnlijk volgende week gaat uitkomen.
Tot nu toe gaat alles nog goed en broeden ze om beurten op de eieren.
Het enigste wat vervelend is, is dat sparky als hij net van het nest af komt, op de andere valkjes jaagt, ze aanvalt dus, zijn eigen kroost. Maar gelukkig gaat dat niet al te lang door en echt verwondt zijn ze er ook niet door.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Ellen

Hallo Diana,

Wat lekker zeg dat je 2 weken vrij bent.
Kan je inderdaad je aandacht even op het derde nestje richten
ennnn.........Sparky in de gaten houden :D

Waarom ligt er nou toch altijd net even eentje dwars hey.....?
Heel veel plezier in je vakantie gewenst, geniet ervan.
Het is zomaar weer over.......................

Groetjes Ellen.

Marianne

Hoi Diana,

Een hele fijne vakantie ook al maak ik uit je tekst op dat je niet weggaat.
Veel succes met je nestjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

hallo allemaal

Toen ik vanochtend het nestblok van biggles en sparky ging controleren, zag ik tot mijn verbazing dat er eierschalen in het nestblok lagen en toen ik biggles van de eieren aftilde zag ik dat het eerste eitje was uitgekomen. En daar lag weer zo'n lief klein geel donskuikentje. Later op de middag nog foto's gemaakt en je kon zien dat het jong al goed gevoedt werdt, Ah wat lief! Heb later nog suzanne gebeld (ze had nog nooit een jong vanaf 1 dag oud gezien). Suzanne kwam met haar vriend kijken en toen zaten biggels en sparky op het nest. Heb biggles en sparky voorzichtig van het nest getild zodat ze het goed kon zien en toen biggles weer terug was op het nest was ze zo lief voor het kleintje echt aandoenelijk.
Ik hou jullie op de hoogte over het 3e nestje misschien wel met een toaal nieuw dagboek.
groetjes diana B

ps.
Foto's komen nog
R.I.P. Boomer 15-11-06

Speedy

Zucht)))) ::) :-* ::)

Succes verder...

Groetjes,
Trudie

Ellen

Hoi Diana,

Jouw vakantie kan al niet meer stuk?......... :D

Dat alles maar goed mag gaan verders,
groetjes Ellen.

moonwitch (diana)

hoi ellen

Inderdaad kan m'n vakantie niet meer stuk, en zoals ik al zei gaan we niet echt op vakantie (van een gedeelde van het vakantiegeld hebben we een voliere gebouwd ;D).
Dus ik kan bijna al mijn tijd in het 3de en laatste nestje van biggles en sparky steken en ik hoop ook dat ik een thuis vind voor de geboren valkjes.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Stijn dc

hello diana,

fijn zeg, dat je alweer het eerste jong van je derde nestje hebt gezien!
ik hoop dat ik morgen ook kan typen, dat mijn eerste jong va nmijn tweede nestje heb gezien!
ik denk eht wel, er liggen vijf eieren onder, en na al dat wipwappen :D :D

SDC:D

Sparkle

Hai Diana!!!

Nou............... Sparkle is toch een vrouwtje!! Echt heel leuk!! NU houdt ze haar vlekjes!! Wel grappig dat ik er al zo snel achter ben gekomen. NOu ja eigenlijk wist jij het al he, na bobby zijn versierpogingen!!!  :D
Ik vond het heeeeeeel leuk om het nestje weer eens te zien! Het zijn er nu al 3!!! En wat zijn ze schattig!!!

Nou ik moet nog even werken en dan kan ik weer naar huis

Groetjes Suzanne

moonwitch (diana)

hoi allemaal

Het gaat goed met het 3e nest van biggles en sparky.
Alle eitjes zijn uitgekomen, de laatste (nr5) kwam gister de 13de uit (hopelijk geen ongeluksgetal voor het). Daarnet nog even gekeken, en van de oudste, nu 8 dagen oud, zijn sinds zaterdag de oogjes al beetje open. De jongen worden nog steds erg goed gevoed, mooie volle kropjes.

Dan iets heel anders: sinds vorige week maandag hebben we een grijze roodstaartpapegaai van ongeveer 8 maanden oud genaamd Bodie.
Met veel geduld willen we hem/haar tam maken.
Bodie heeft al een paar keer een meloen pit van me aangepakt door de tralies, dus langzaam krijg Bodie vertrouwen in je hand.

Dan is er ook nog vorige week zondag een roodrugpop geariveerd in de voliere bij het roodrugmannetje. Deze kwam van mijn buurvrouw die een nestje roodrugparkieten had.

Zogauw de foto's in de pc staan zal ik ze op de site zetten.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Speedy

Ik kan haast niet wachten hoor....kom op met die foto's  :D :D :D
Fijn om te horen dat je nestje goed gaat.
En 13 is voor mij geen ongeluks getal hoor, een prachtig getal is het.

Groetjes,
Trudie

Sparkle

16 juli 2003, 07:42:41 #193 Last Edit: 16 juli 2003, 07:44:16 by Sparkle
Hai Diana,

Ik heb weer nachtdienst en ik dacht laat ik even wat van mij horen!! Met sparkle gaat alles super!!! zij vermaakt zich prima in haar kooi. Ze is vooral dol op het ketinkje dat ik heb gekocht. Hoe is het met het nestje? Ze zullen wel gegroeid zijn! Als ik uit de nacht ben kom ik wel weer even langs!

Fijne dagen nog en tot snel! Groetjes Suzanne en Sparkle :)

daan

Hi Diana,

Ik ben al een paar daagjes niet zo actief geweest op de site, maar vandaag ga ik er ff lekker voor zitten. Lees ik ineens dat je weer een nestje hebt, wel 5 kleintje, wat geweldig nieuws om te lezen joh :) :).
Bij mij gaat het ook goed, heb er nu 4 en nog 1 eitje.
Heerlijk weer he dat kleine spul.
En heb je nog vakantie, deze week zeker nog heerlijk.

Knuf daan.
En veel plezier en succes he.