21 juli 2025, 23:58:53

de nesten van biggles en sparky

Gestart door moonwitch (diana), 11 mei 2003, 21:31:30

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hoi trudie

aan die naam zat ik zelf ook al te denken. Het is alsof je mijn gedachten kon lezen. En zo zal hij dan ook heten whistler.
Bedankt trudie.

Hoi ellen

Zie je het al voor je, ik muizen vangen om m'n valken te voeren. ;D. Ze stond echt heel raar te kijken hoor ???. Totdat ik zij nee valkparkieten en toen zei zij oh ik dacht al valken!
Maar ja als wij het hier over valken hebben, hebben we het over valkparkieten Toch?
Nou ik voel me een beetje stom om te denken dat er weinig mensen mijn dagboek lezen :-[. Maar jullie reaktie zeggen genoeg, en ik blijf gewoon mijn dagboek bijhouden, met foto's natuurlijk.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Speedy

Goedemorgen Diana,

Leuk joh die naam.
Ja ik kijk ook meestal even goed naar het gedrag hoe een valkje (hahahaha muizen vangen) doet.
En daar zoek ik dan een bijpassende naam bij, tenzij ik al een tijd met een leuke naam in mijn hoofd zit, dan moet die gewoon gebruikt worden, dat had ik met de naam Angel.
Die was eigenlijk voor Punky bedoelt (lutino) maar ik twijfelde nog over het geslacht.
Achteraf, maakte het niet uit, maar ja....Angel past nu ook mooi bij mijn laatste witmaskertje, het had zo moeten zijn, want ze is een engel.
Trouwens, hebben jullie wel eens opgelet op het geluid dat ze maken, dat ze echt als valken doen?
Dat piepende lange toontje, dat is precies als een valk in de lucht ook klinkt.
Dus niks verwonderlijks hoor, dat ze valkparkieten heten.
 :D :D :D alleen eten ze geen muizen.

Groetjes,
Trudie

Zoek je nog meer namen? bij bepaalde gedrag?

Sparkle

Hallo Diana!!!

Alles goed bij jullie?? EN hoe is het met Biggels en Sparky hun nestje??? Met sparkle is alles goed!! Hij nestelde zich vandaag in mijn haar!!! Was echt heel leuk en natuurlijk vind hij nog steeds mijn oorbellen geweldig!!! Hij kan heeeeel goed vliegen en maakt geen noodlandingen meer, hij heeft het huis nu goed verkent!
Nou tot snel weer! Ik kom denk ik vrijdag wel even langs!

Groetjes Suzanne en Sparkle

moonwitch (diana)

1 juli 2003, 01:58:56 #168 Last Edit: 1 juli 2003, 02:04:03 by moonwitch
hoi suzanne

Hier is alles goed, heb wat foto's van het nestje gemaakt, maar die moeten nog op de pc gezet worden.
Hier zijn nog een aantal bewerkte foto's ook van jouw en je zusje.

hier zijn bobby en de 2 lutino op mijn verzameling van tovernaars

hier zitten ze met de andere in de voliere

en hier is een foto van buffy die aan de bel hangt

en dit was dan voorlopig weer de laatste van de lutino's aan het knuffelen.
Ik hoop dat jullie de foto's weer leuk vonden, ik vind het wel leuk om te doen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

hoi suzanne

de foto van je zusje lukte niet nog een keer proberen
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

weet niet wat ik verkeerd doe maar als ik tekst weg haalt gaat de foto ook weg en deze was juist zo leuk nou ja hier nog maar een keer bobby en de 2 lutino's op mijn verzameling tovernaars
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Speedy

:D :D :D :D
The Wizards of Ozz??
Welke is nu de echte tovenaar? Perkamentus, Anderling, of Kendalf??  (zal wel verkeerd gespeld zijn, maar ok)
Leuke foto's Diana.

Groetjes,
Trudie

Ellen

Wat een gezellige foto's weer Diana. En wat is Sparkel
mooi geworden he? Leuk hoor om hem nog steeds te
zien en nieuws van te horen. Mooie lutino's heb je in de
voliere hoor. Houd je die zelf, of zijn die ook voor de verkoop?
Ik vind het wel leuk hoor als iedereen er elke keer weer
foto's bij zet.
Vind ik wel gezellig lezen.
Groetjes Ellen.

moonwitch (diana)

hoi ellen
bedankt voor je complimenten :D.
Het was leuk bij suzanne en als suzanne het wil ga ik nog eens naar haar toe om foto's te maken van haar en sparkle.
Die 2 lutino's heb ik in de dierenwinkel hier gekocht voor 23.50 euro per stuk, die zijn niet voor de verkoop maar voor mezelf. Voor meer kleur in de voliere, en eventueel een nestje volgend jaar, als ze een partner vinden in de voliere natuurlijk.
Bobby ook een lutino valk is denk ik te handtam om een nestje te beginnen, hij had ook weinig intresse voor deze 2 hoor. Hoewel hij wel intresse had voor sparkle van suzanne, maar ja die is nu eenmaal buiten bereik voor hem. Ook van twinkle (die we nu binnen hebben zitten) heeft hij weinig belangstelling. Wie weet zit er toch nog iets voor bobby in het laatste nest van dit seizoen van biggles en sparky. Ik hoop het want bobby is ook een mooie valk (in onze ogen).
En van hem zou ik ook graag eens een nestje willen hebben. Maar ja de natuur beslist zelf, niet wij, toch!?
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

............. :D..Dat zou een mooi stunt zijn als wij de natuur
konden regelen. Ik zie het al helemaal voor me, dat wij
wel even de een op de ander zetten...... :)

Doet mij denken aan iets van lang gelee.
Niet echt bevoorderlijk.
Hoop dat je snel iemand voor bobby vind.
Groetjes Ellen.

daan

Hoi Diana,

Wat een mooie foto;s weer, em je bewerkt ze ook zo leuk!!!!
Lekker dat alles goed gaat met Sparkle, toch. Dat is toch een zeer prettig gevoel, als je valkje het goed heeft bij zijn nieuwe baasje. hihihi.

Groetjes Daan

Sparkle

Hai DIana!!!

Wat zijn ze weer leuk geworden die foto's!!! Echt super!
Natuurlijk kan je langs komen!!! Altijd leuk hoor!!! Ik kom vrijdag nog wel even bij jullie langs ik ben wel benieuwd hoe het gaat met het nestje van de 2 tortelvalkjes!!! Ja dat is dan wel weer jammer he dat bobby net zijn liefje had gevonden! Hahaha wel grappig hoor dat je zo duidelijk zijn voorkeur kan merken! Maar dat is dan ook typisch een eigenschap van een valk, ze hebben allemaal hun eigen karakter!!! Misschien kan hij af en toe blijven logeren!! Hahahaha net als vriendje en vriendinnetje, om het weekend bij elkaar slapen! hahaha :D
In ieder geval tot vrijdag, ik zie wel of jullie er zijn!!

Groetjes Sparkle en Suzanne

moonwitch (diana)

hoi allemaal

Victory is mine. YES, vandaag stond ik de voliere (zoals zovaak) met trosgierst,. meestal komen de valkjes dan op je hand om er van te eten, maar de 2 lutino's waren nog nooit op de hand geweest; ja ze aten uit de hand, maar op de hand :o; Nou vanavond vlogen dus alle valkjes weer op m'n hand en die 2 lutino's waren aan het dralen en lekkerbekken naar dat gierst, maar ja die handen waren toch wel eng. Maar die andere valkjes durfden wel dus die 2 hebben toen alle moed bij elkaar verzameld en ja hoor ze vlogen op mijn hand. En ik dacht YES I did i :)t, Maar ja net weer niemand in de buurt die een foto kon maken :(. Mijn gevoel van triomph was groot :). Terwijl ik dus zo stond met alle valkjes op mijn hand keek ik in de voliere ernaast (waar mijn barnards en roodrug zitten) en de barnards waren aan het spelen met een stukje wilgetak, echt grappig om te zien, maar ik vestigde mijn aandacht weer op de valkjes. Vanuit mijn ooghoek zag ik een andere beweging in de voliere naast de valken. En wat ik toen zag maakte me echt aan het lachen. Wat is het geval, de barnards hadden genoeg van het wilgetakje, en wie lag daar echt, op z'n rug, de roodrugparkiet met dat wilgetakje op z'n buik alsof hij aan het gewichtheffen was. En daar stond ik in de voliere met alle valkparkietjes op m'n handen, en ik stond daar in m'n eentje te lachen om die malle capriolen van m'n roodrugparkiet. Helaas had ik geen fototoestel of videocamera bij me op dat moment, maar het was het zeker waard geweest. Zoals zo vaak als je vogels de gekste capriolen uithalen ben je of te laat of je hebt niets bij je.
Nou dat was mijn vrhaal voor vanavond, en ik moet zeggen ik heb echt een hele leuke avond gehad met mijn vogels.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

2 juli 2003, 03:24:02 #178 Last Edit: 2 juli 2003, 03:24:58 by Ellen
.................. :D gewichtheffen diana?
Moet toch niet gekker worden hier. Maar effin jij hebt
je triomf met je lutino-valkjes. Leuk hoor. En nu maar
hopen dat ze deze keer niet vergeten en de volgende
keer ook weer gewoon op je handen komen zitten.

roodrug-parkieten waren die power-lifters toch?
Zal ook eens kijken.................... :D

Groetjes Ellen.

Stijn dc

hello

nee, dat gedrag herken ik niet, zoals je in mijn dagboek had gevraagd, ik heb geen idee, ik heb het zelf ook nog niet meegemaakt dus!!
ik kan je niet helpen!
mss was het gewoon spelen!

SDc:D