27 april 2024, 04:11:30

Katten om de buitenvoliere

Gestart door Annemarie, 2 augustus 2005, 09:14:27

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Annemarie,

Ik denk inderdaad dat verlichting ook nog niet zo'n gek idee is,. De valken hier zijn er inmiddels niet meer bang voor, zelfs niet als ze toch nog op een onbewaakt moment in de voliere hangen. Je hebt toch ook van die lampen die aanspringen bij beweging?,. dan hoeft het ook niet veel te kosten en schrikken de katten misschien zelfs nog wel als er ineens een lamp aanspringt :)

Groetjes en succes ermee
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

x.dEMOtape.x

Koop en koppel ara's !
Als ie dan ze pote door het gaas durft steke zal hij dat zeker geen tweede keer doen :)

Inger m

Hoi Demotape,
Even kort: Pitbulls zijn in Nederland verboden als huisdier. Onlangs stonden nog diverse eigenaren voor de rechtbank ivm illegaal bezit van een pitbull. Deze dieren worden afgemaakt. Het zijn zeker geen heel gangbare huisdieren. In Belgie misschien? http://www.trouw.nl/natuurenmilieu/artikelen/1121665587477.html

Opzich is een pitbull ook geen relevant voorbeeld, aangezien de meeste honden van vele andere rassen ook best instaat zijn om een kat dood te bijten.

300 meter is nog een aardige gebied rondom het huis. Verder dan (geschat) 50-100 meter komt onze kat zeker niet van huis af. Veel katten blijven in de buurt van hun eigen territorium, anders worden ze wel weggejaagd door andere katten. Onze buren wonen dus geen 300 meter bij ons vandaan, maar direct naast ons, dus in dat opzicht zijn wij niet aan te klagen. Gelukkig hebben onze buren zelf ook katten.

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Ik denk dat katten een minder groot probleem zijn als mensen zelf een grote tuin hebben en de buurt niet zo dichtbevolkt is. Ik woon in een nieuwbouwbuurt met veel huizen, dicht op elkaar. In het begin hadden wij hier een kat die steeds bij iedereen naar binnen ging! Dat is niet leuk als je allergisch bent. Ook raken er constant katten kwijt omdat ze de weg kwijtraken als ze voor het eerst buiten zijn bij hun nieuwe huis. Mijn hond heeft zelf al 2 katten te pakken gehad, bij eentje was ze ontsnapt maar deze kat heb ik nog kunnen redden. De andere kat was al wat ouder, en liep recht in haar bek, die is ondanks dat mijn hond meteen losliet, later overleden aan inwendige bloedingen. Dat is natuurlijk heel erg, maar wel een risico wat je loopt als je je kat alleen buiten laat. Ik heb in ieder geval geen last van katten in mijn tuin, die weten wel beter. Wel vogels trouwens, die pikken de haren van de honden voor nestjes en ook de brokken vinden ze erg lekker :P Maar ik zou dus nooit een dier van mezelf waar ik van hou alleen buiten laten, je loopt zoveel risico's! En bovendien zijn ze dus soms nog lastig voor andere mensen ook.

Inger m

5 augustus 2005, 23:41:10 #19 Last Edit: 5 augustus 2005, 23:44:04 by Inger m
Hoi,
Mss je hond opvoeden? Athans ik vind dat honden niet zondermeer een kat horen te vangen of dood te bijten. Dat mag een eigenaar van een hond ook niet normaal vinden.
Hier is pas een kat doodgebeten door een slecht-opgevoede herder. Deze jaagt katten, schapen, kippen en zelfs paarden op. Helaas was de eigenaar van de kat niet bekend, want anders had deze een aanklacht kunnen indienen of schadevergoeding kunnen vragen. Nu waren deze kosten voor de dierenambulance (de kat heeft nog een tijd geleefd). De hond bevond zich op dat moment op andermans terrein.

Ik 'hou' ook van mijn kat...(naja 'houden van' is een groot woord voor deze kat. Hou het er maar op dat ik het beste met de kat voorheb).
Je mag niet suggereren dat iemand die de kat buiten laat lopen, niet van katten houdt. Dan zou ik andersom kunnen beweren dat het binnenhouden van een kat zielig is en dat doe ik ook niet. Ik heb al vrij duidelijk aangegeven waarom onze kat buiten loopt en in andere situaties/ woonomgevingen zou ik er mss wel voor kiezen om de kat in omheinde tuin te houden. Nu is dat gewoon niet nodig en is er geen sprake van overlast of enstige risico's. (de betreffende hond komt niet bij ons in de buurt).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

6 augustus 2005, 00:35:37 #20 Last Edit: 6 augustus 2005, 00:37:53 by Roosje
Dat had ik inderdaad al gehoord van je waarom de kat buiten liep, maar ik heb het even over een algemeen plaatje. Ik heb reacties zoals die jij gaf al vaak moeten aanhoren, en kon mijn woede dan vaak niet inhouden. (het volgende is zoals ik dan vaak reageerde) Jouw kat jaagt toch ook! Probeer die maar eens op te voeden zodat hij geen eendjes meer pakt! Nu kan ik daar iets kalmer op reageren omdat ik weet dat erg weinig mensen precies weten wat een husky is. Een husky is bijna geen hond te noemen, eerder een grote kat, en is niet op te voeden tegen jacht gedrag. Mijn hond luistert prima naar me en ik ben haar zeker wel de baas. Ik laat haar altijd uit aan de lijn. Maar zodra ze een kat ziet, gaat het verstand op nul, ogen en oren dicht en gaat ze er alleen maar achteraan. Ik laat haar ook nooit meer uitlaten door iemand die haar niet goed kent, want daar komen ongelukken van, dat heb ik ondervonden. Ik wil nog wel even zeggen dat ik het niet normaal vind hoor, dit is een heel moeilijke hond met een gebruiksaanwijzing, die ondanks haar jachtinstinct wel een schat is en een kans verdient. Wij hebben bij de eerste kat alle schade vergoed en bij de tweede zijn we ook naar de eigenaren gegaan en hebben wij medeleven getoond en geprobeerd te helpen. Die mensen die vervolgens mijn moeder bijna in elkaar wilden slaan en ons heel erg lastig gingen vallen, dit is ook een reden waarom mijn respect voor die mensen helemaal weg is. Ik zou mijn hond ook nooit los laten lopen. Met de vogels is ze nu redelijk rustig, maar dat heeft wel wat moeite gekost. Als ze nu wild fladderen zit ze soms gewoon te trillen van de zenuwen omdat haar instinct het overneemt terwijl ze weet dat ze van ons niet mag springen. Als je dit ziet, zal je wel begrijpen hoe lastig zo'n instinct eigenlijk wel is! Onze andere husky, die we als eerst hadden, is een echte huishond, een sukkeltje, die de vogels mooi vind om naar te kijken en katten een pootje geeft. Maar helaas is de tweede (die erbij gekomen is omdat de andere baasjes haar na een week dumpten) dus een stuk moeilijker. Maar het hele verhaaltje opvoeden gaat bij deze husky gewoon niet op, je moet gewoon weten ermee om te gaan. Dit even ter verduidelijking :) Maar laten we maar verder geen discussie houden over huskys, want daar gaat dit topic helemaal niet over :P Oja, mijn de katten liepen op het moment van gepakt worden 1e keer: in mijn voortuin 2e keer: op het honden uitlaatveld.

saskia_w

wij hebben honden en katten en dat gaat heel goed  ;D mijn hond hielp zelfs de kat toen ie jongen had (wasde ze enzo) ok met vreemde katen gaat het goet (beter dan met vreemde honden)  ::) dus het kan ook goet gaan :D

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Marco

ff off topic

Citaat(Ik heb meer problemen met hondenschijt op de stoep en het gras, dan begraven kattendrollen....ok soms niet prettig, maar dat zie ik als klein probleem).


Voor de hond wordt hondebelasting betaald alleen gebruikt de gemeente dit geld niet voor het opruimen van de hondepoep maar voor waarschijnlijk zaken die "belangrijker" zijn.
Als katten los lopen, wat met honden niet altijd zo is, moeten de bezitters van deze katten ook maar kattenbelasting gaan betalen.

Ed

12 augustus 2005, 08:33:50 #23 Last Edit: 12 augustus 2005, 08:36:24 by Ed.V
Hallo,

Dit is off topic maar dat doet iedereen.

Heel simpel je koopt een kat omdat je een kat als huisdier wilt en je koopt hem niet om hem buiten vrij rondt te laten lopen. Mijn valkjes poepen ook niet ander mans tuin dat doet een kat wel. Of dat nu een ramp is of niet ik koop geen kat dus hoef ik ook niet de ontlasting van een andere kat in mijn tuin te vinden.

En wat beteft honden heb ik ook geen hekel aan maar als hondebezitter moet je de ontlasting opruimen maar wie doet dat die kun je op 1 hand tellen. Ze laten de hond meestal uit bij een ander in de straat zodat de kans klein is dat ze er zelf in staan. Ze hebben in mijn dorp allemaal uitlaat zones waar niemand die zich er aan houd. Een groot grasveld voor kinderen is ook een ideale plek om een hond uit te laten en wat vind ik het fijn als mijn zoon weer een in de honde poep heeft gestaan ik sta echt te juichen dat ik het weer eens van een schoen af mag halen.

Dus kort maar krachtig je wilt een huisdier neem er dan ook de verantwoording voor.

On topic

Gewoon schrikdraad neer zetten is de enigste oplossing. Of een dak boven je tuin maar dat zullen de buren niet top vinden.

Groetjes
Ed

Roosje


Inger m

Hoi,
Ik ben best bereid de ontlasting van onze kat op te ruimen...ik heb het alleen nog nooit zien liggen, behalve dan in de kattenbak. Onze kat bevindt zich vnl in de tuin en het plantsoen. Verder vind ik dat we de katten het ook moeten gunnen om lekker buiten te lopen, net als wijzelf doen, dus waarom onze dieren niet? Maar in deze maatschappij willen we alles netjes aangeharkt zien en liefst geen last hebben van anderen, ondanks dat we vlak op elkaar wonen.

Wat betreft honden, vind ik dat op kinderspeelplaatsen en veldjes de ontlasting bestwel even opgeruimd mag worden. Verder mag ook de gemeente wel wat extra geld uittrekken voor speciale hondenuitlaatplaatsen, want die zijn vaak beperkt.

Hoi Roosje,
Ik wist niet dat het om een husky ging, maar ik weet wel dat dat idd ander 'soort' honden zijn. Bij veel andere rassen kun je vaak wel leren dat ze dat niet mogen. Verder moet het verschil tussen hond en kat qua gedrag wel onderkent worden. Een kat leren je immers niet zitten en pootjes geven bij wijze van spreken.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Nee inderdaad daar heb je gelijk in. Wat dat betreft zijn mijn huskies net katten :P Vooral alleen maar dingen doen waar ze het nut van inzien :)

Ed

Hoi Inger,

Ik zeg niet dat je een kat aan een ketting moet doen. Maar ik heb hier 7 mensen in mijn omgeving die een echte buiten kat hebben gekocht en daar bedoel ik mee dat het beestje niet binnen komt. Dus ook zijn bakje eten en melk buiten krijg. En dat noem ik nou geen huisdier als het beestje 's avonds naar binnen gaat hoor je mijn niet klagen.

Wat betreft uitlaat plaatsten voor honden zijn hier zat maar ze laten het beestje altijd uit in mijn straat waar het niet mag en op een groot grasveld waar kinderen spelen. Want dan kan je leuk met een stok of een balletje gooien. Ga lekker met die hand naar het strand als dat mag of naar het bos. Maar dat kost weer teveel moeite want het uitlaten van een hond is voor de meeste al een probleem. Want ze hebben een hond maar verder als 5 meter lopen met dat beestje mag dan ook niet. ( Dit geld niet voor de echt honden lief hebber want die zijn er ook best wel hoor)

groetjes
Ed

Roosje

Kijk even op www.antiblaf.nl Ik keek er toevallig en zag een soort elektrische onzichtbare omheining voor vijvers en voileres, tegen katten! Moet je even kijken bij kat/hond en daar ergens staat het. Dat lijkt me nou ideaal.

Ed

Hoi Roosje,

Ziet er goed uit zal er zeker komen het is teminste diervriendelijk.

Groetjes
Ed