5 mei 2025, 01:55:03

leeftijd

Gestart door henri ekkerink, 14 februari 2005, 17:01:19

« vorige - volgende »

henri ekkerink

hallo,ik heb een valkparkiet gekregen toen ik 14 jaar werd.inmiddels ben ik bijna 34.hij is dus nu bijna 20 jaar oud.wie zou mij kunnen zeggen hoe oud een valkparkiet kan worden?

Marije

Zooo....20 jaar, da's al best oud!
Valkjes kunnen zo'n 30 worden, maar dat zijn volgens mij wel een beetje uitzonderingsgevallen, iig denk ik dat je valkje d'r nog wel een tjdje bij blijft..... :D
Groetjes,
Marije

Paul

Hoi Henri,

Je valkje heeft al een hele mooie leeftijd berijkt en het is een teken dat je hem altijd goed verzorgd hebt :-)
Ik heb helaas vorige week van een valkparkiet van mij afscheid  moeten nemen en die is ruim 28 jaar oud geworden en ineens ging het slecht met hem en dat heeft hij niet gehaald.
Hij was toch al heel oud en zal daarom wel zwakker geweest zijn.
Gemiddeld worden ze rond de 15 jaar en 20 jaar is ook al heel oud dan hoort hij toch bij de uitschieters al.
Het oudste valkje wat bekend is die is geloof ik 38 jaar geworden maar dat is wel een hele erge uitschieter maar jouw valkje zal als hij gezond is nog zeker een aantal jaartjes bij jullie kunnen blijven :-)

Groetjes, Paul

Kilian

16 februari 2005, 16:55:44 #3 Last Edit: 16 februari 2005, 16:56:29 by Kilian
Hallo Henrie,

Wat leuk dat je valkje 20 jaar is geworden!
Volgens mij ga je wel nog jaren plezier van je valkje hebben want zoals je hem nu verzorgd zal ie wel oud worden(dat hoop ik toch).
Veel geluk ermee,
Groetjes, Kilian ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Rist

hallo
je valkje zal wel nog zon dikke 6 jaar leven of langer het is het teken dtaj ij heel goed je valkje verzorgd

@paul is kuifje overleden?? :o

leoni

hallo

dat is oud :o
de mijne is net 1 jaar en ik heb er 1 van 6maanden  ::)
maar ze blijven altijd bij en ik hoop dat de mijne ook zo oud mogen worden

groetjes leoni

manuela

18 augustus 2005, 00:02:33 #6 Last Edit: 22 augustus 2005, 16:42:24 by Kolkkie
 ;D  Tjemenee,kunnen ze zo oud worden.Dat wist ik dus niet,heb zelf een valkje vanaf december 2004.En vind t heel leuk te horen dat ze zo oud kunnen worden  ;D ;D ;D
Groetjes Manuela

Berwerkt door Mariska: Slotje op topic gedaan, hij is aardig oud