5 mei 2025, 21:05:11

Weldra jongen

Gestart door Chris_S, 13 mei 2003, 19:34:56

« vorige - volgende »

Chris_S

Hallo iedereen

Weldra hoop ik dat een koppel van mijn valkjes zijn vier eitjes zal uitbroeden !! ;D
Nu zit ik met de volgende vragen :
welke voeding moet ik voorzien voor de jongen ??
Moet er iets speciaal bijgevoederd worden ??

Alle tips zijn welkom, het is mijn eerste nest en ik ben nog een volledige leek.
Dank je wel !!!

Tara

Hoi Chris, de ouders geven de jongen alle voedsel, jij moet hen niets geven, jij moet alleen zorgen dat de ouders voldoende eivoer, sepia, grit eventueel kalksteen en kiezel en natuurlijk hun basisvoer hebben, de ouders malen dat en geven dat aan hun kindjes, je moet dus wel rekening houden dat ze veel eten en drinken.

Groetjes en succes met je kweek!
Tara

Paul

Hoi Tara,
Helemaal niks aan toe te voegen, jij weet het nu als superkweker al bijna beter dan ik :-)
En chris, als je hier regelmatig komt en je eerste nestje achter de rug is weet je er ook alles van :-)
Het is in elk geval heel erg leuk om de jongen zo zien op te groeien.
Heb je al gezien of de eitjes bevrucht zijn?
Na een week kan je dat zien als je er met een lampje op schijnt, je kan de eieren dan gewoon in het broedhok laten liggen en je kan dat het beste doen als het een beetje donker is dan zie je het vaak het beste.
Je ziet dan allemaal rade aders lopen in het ei en later is het helemaal donker in het ei als het wat verder is.
Veel succes met je eerste nestje.

Groetjes,  Paul

daan

Hoi Chris, heel veel succes met je kweek van je valkjes.  :)Ik heb nu voor de 3 e x een legsel van mijn valkjes, en ik hoop dat het nu wel goed gaat, het ziet er naar  uit van wel, ze hebben nu 4 eitjes, 1tje was er kapot op de grond gevallen. :-[ De 1e twee x gingen fout, 1e keer waren de eitjes onbevrucht en de 2e keer kreeg de pop een stressaanval.  :-[ En als ik al die lieve foto;s hier zo zie staan, dan denk dat wil ik ook, nou hopen dat het nu goed gaat en bij jou natuurlijk ook, maar dat zal toch wel !!!!!!! HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER. Hou je ons op de hoogte.
Groetjes Daan

Stijn dc

hello chris

ik heb nu ook pas jongen voor de eerste keer, en ik geef ze elke morgen een bakje eivoer, en dit gaat prima.
de ouders voederen dit mooi op en geven oon nog zaadjes uit de krop

ik hoop dat je nestje lukt
s6

byeeee