28 april 2024, 23:07:22

het begint te lukken :D

Gestart door Deborah, 27 juli 2005, 19:52:39

« vorige - volgende »

Deborah

eindelijk..luna begint vertrouwen te krijgen en laat zich over haar kop aaien  ;D ,, vandaag pakte ik luna eruit en kwam erachter dat zij helemaal niet hard bijt..kheb haar op mn schouder gezet en ze bleef er een tijdje zitten...alleen zippo begon te fladderen in de kooi en vond de uitgang..en nu bloed ie weer..door het fladderen..blijft ie daar zn hele leven lang mee zitte?? dat hij steeds blijft bloeden..dit komt tot nu toe alleen overdag voor..snachts is er niks mis.. wat kan ik er het beste aan doen??vind het toch zielig voor mn lieve zippokuh

alvast bedankt  :)


Rianne

Hoi,
Tinco hier heeft het ook wel eens. Dan is ie zo druk aan het fladderen dat ie een veer beschadigd. Is Zippo nog niet tam, dat hij ook uit de kooi mag?

Deborah

ik zou hem niet tam kunnen noemen nee..hij bijt heel hard en blaast maar en gaat maar weg van me..het lijkt wel alsof ie zich niet tam wil laten maken...maar hij is heel rustig...je zou zeggen omdat het een man is dat ie veel fluit enzo..maar de pop fluit juist het meeste bij mij en is actiever en brabbelt ook leuk...zippo daarintegen doet af en toe eens fluiten in de paar dagen meer niet...

Deborah

weer een stukje vooruitgeboekt  ;D luna stapt nu op mn vinger bijna elke keer als k mn vinger bij haar voetjes hou :)
kgaf haar een  :-* op haar kop en vond ze niet erg  ;D
toen heb k een paar pitjes van de trosgierst op mn lip gelegd en ze at er voorzichtig van..ze vertrouwt me nu echt..  ;D ben der echt blij mee  :D ,, en bijten doet ze ook nog nauwelijks en als ze het doet dan is het meer vastpakken met de snavel meer niet  :)   ,, het tam maken heb ik dan ook een beetje op mn eigen manier gedaan..khad haar eerst een paar keer uit de kooi gehaald zodat ze wist hoe het buiten de kooi was...daarna heb ik haar vastgepakt en begon haar vertrouwen te winnen door haar te aaien en door tegen haar te praten...en dat heb ik iederen keer gedaan totdat ze nu vanzelf op mn vinger stapt en niet meer bang voor me is  ;D
maar toch bedankt voor alle adviezen die ik hier heb gekregen  ;)
alleen zippo nog proberen tam te maken...hij is nogal bijtgraag..en botst nogal overal tegenaan.. ::) ..
owja ik had nog een vraagje..ik heb een jack russel genaamd bobby...zou hij samen met een valkparkiet kunnen omgaan denk je? kweet het is een jacht hond maar mn hamster heeft ie ook nooit kwaad gedaan als ie over um liep  :P ..maarjeh de vogel vliegt eh..een hamster niet  :-\