5 mei 2025, 23:05:00

vraagje

Gestart door Angelo, 26 juli 2005, 23:12:40

« vorige - volgende »

Angelo

Hallow, ik heb vandaag een valkparkietje gekocht, die normaal handtam zou zijn, toen ik hem voor de eerste keer uit de kooi haalde met een stokje bleef ie hele tijd zitten op het stokje en vloog niet weg, ik kon hem op mijn schouder zetten en hij bleef de hele tijd bij me. Toen ik hem er de tweede keer uitliet met het stokje vloog ie onmiddelijk weg en als ik hem terug op het stokje had, bleef hij 5 seconden zitten en vloog dan weer weg, weg en weer. Waarom doet hij dat nu en de eerste keer niet?

Bij voorbaat dank ;)

Lique

Hoi Angelo,

Waarschijnlijk was je valkje de eerste keer dat je hem uit de kooi haalde nog maar net thuis. OP dat moment was hij de kooi nog aan het verkennen, en helemaal ontdaan door alle veranderingen.
De tweede keer zal hij ongetwijfeld meer gewend zijn geweest en daardoor probeerde hij weg te komen.

ik raad je aan om hem het vertrouwen te bieden, door hem met je hand te benaderen en niet met een stokje.
Als je je vinger voor hem houdt, zal hij ook wel opstappen.
Ik zie zelf het nut niet echt van een stokje.

groetjes Lique

Petra en Cheeky

Ik ben het helemaal met Lique eens. Al is een valkje handtam, toch moet hij ook altijd even aan zijn nieuwe omgeving en baasje(s) wennen. Dat gaat het snelste door hem regelmatig voorzichtig te benaderen en te laten opstappen of te lokken met wat voer op je hand en zachtjes tegen hem te praten. Als hij echt aan je gewend is, gaat dat steeds makkelijker en komt hij ook uit zichzelf naar je toe!

Succes ermee!
Groetjes,
Petra

Angelo

Hallo, dank u ik zal het dan eens met mijn vinger proberen ;) het is nu de tweede dag en nu zit hij hele tijd rond te trappelen in zijn kooi, weg en weer tegen de tralies, hele tijd klimmen en rondsfladderen in zijn kooi. Hij doet heel nerveus hele tijd weg en weer te lopen. Weten jullie waarom hij dat doet? thnx :)

Angelo

Ik ben er terug naartoe gegaan en nu zat ie rustig op een stokje, toen ik hem mijn vinger gaf, zette hij er 1 pootje op.
Ik schrok van zijn nagels en trekte men hand terug en toen bleef ie effen zitten en begon dan weer nerveus op de grond rond te trappelen met zijn bek tegen de tralies, wild rondklimmen, rondfladderen. Is die vogel gek ofzo?:S