5 mei 2025, 14:21:25

Mutatie vraagje

Gestart door Marianne, 9 mei 2003, 14:01:04

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi,

Zoals ik net al bij hoofdstukje aanschaf vertelde heb ik een derde valkje erbij gekregen.
Het is een witkop valkje van 7 weken jong.
Nu is mijn vraag of je bij deze mutatie ook pas na de eerste rui kan zien of het een man of een pop is?
Nu is de valk geheel grijs, iets lichter grijzere wangvlakken en de staart heeft een visgraat motief.
Als je in de mutatietabel kijkt bij witkop dan staat er ook een met een hele witte kop maar dat heeft die van mij (nog) niet.
Bedankt!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Hoi Marianne, :)

Dat geldt bij de witmaskers ook inderdaad.
Dus als na de rui dat visgraatmotief verdwijnt en er ook zo'n fel wit masker tevoorschijn komt is het een mannetje en blijft ie zo dan is het een vrouwtje. ;) Kijk hier nog maar eens;
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=aankoop;action=display;num=1042980449
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

ze zijn wel mooi he marianne
ik heb er ook een hij /zij is zo`n schatje echt een kroeltje
en over een aantal weken ga ik bij mandy een geparelde witkop halen die zijn ook waanzinnig mooi!! ;)
veel plezier met je valkje...
groetjes diana

Paul

Hoi Marianne,
Ik heb zelf ook een witmasker van 3 maanden en die is nog volledig grijs met alleen een paar witte veren in de staart met visgraatmotief.
Ik ben al zeker dat het een man is dus hij gaat na de rui een fel witte kop krijgen :-)
Hij probeert al dingen na te fluiten en probeert te praten en hij hakt in de tralies dus echt mannengedrag :-)
Dat is de beste manier vaak om te bepalen wat je valkje is, man of pop.

Groetjes,  Paul

Marianne

Hallo Mandy,Demi en Paul,

Bedankt voor jullie reactie.
De tijd zal het leren of het een pop of een man is. Niet dat dat mij zoveel uitmaakt hoor. Ik heb al twee andere valkjes. De ene is een geparelde wildkleur man en de andere is een lutino (of geel want alleen de vleugels zijn witachtig en verder is ze helemaal geel) pop. Het is een leuk stel zo met zijn drietjes.

groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!