20 mei 2025, 20:40:58

Valkparkiet van 3 weken hoeveel voer?

Gestart door Gosse, 23 juli 2005, 20:01:50

« vorige - volgende »

Gosse

Vraagje? heb een valkparkiet van iets meer als 3 weken, moet dus nog bijgevoerd worden met speciaal opfokvoer, maar hoe vaak, weet mag niet teveel vanwege kropverzuring, geef hem nu 2 x `s ochtends, 1x in de middag en `s avonds nog 1 x
is dat genoeg of teveel?? alvast bedankt voor uw antwoord

Karin

Kijk even bij "handopfok", daar staat een lijst. Maare... heeft de kweker jou hem zo jong meegegeven terwijl je er nog helemaal geen ervaring mee hebt ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gosse

Citaat van: Karin op 23 juli 2005, 20:13:08
Kijk even bij "handopfok", daar staat een lijst. Maare... heeft de kweker jou hem zo jong meegegeven terwijl je er nog helemaal geen ervaring mee hebt ?

Groetjes, Karin.

Bedankt voor de snelle reactie, heb het gevonden, parkiet nu 4 weken, volgens iedereen niet te jong voor handopfok, heb wel ervaring met parkieten hoor, maar nog nooit handopfok, heb ook nog een handtamme albinovalk, groetjes en bedankt nog

Karin

Ja, ik bedoelde juist zonder ervaring met handvoeden. Ga er heel veel over lezen, want bijna de helft van de handvoerjongen sterven bij mensen zonder ervaring ! Ik overdrijf niet, vorig jaar hebben we diverse wanhopige mensen hier op het forum gehad. Hygiƫne, volume, warmte en dikte van de pap is heel belangrijk en minimaal 1 x daags de krop helemaal leeg ! Op de handvoerpagina staan vele tips. Succes ermee !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves