16 mei 2025, 03:33:29

vliegenstrip

Gestart door Gompie, 23 juli 2005, 12:56:37

« vorige - volgende »

Gompie

Gompie is net tegen een vliegenstrip aangevlogen, hij zat met zijn vleugel vast en we hebben hem nu los, maar vleugel zit nog onder de plak. Weet iemand hoe we dit kunnen verwijderen??

Groetjes een ontzettend geschrokken Esther :'(

Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

aletta@wanadoo.nl

HOI ESTHER
wij hebben dat pas ook gehad met eeen valk van mijn zus.
je kan het proberen met een beetje lauw water, zodat het meeste eraf is,maar helemaal weg krijg je het niet,anders zou ik niet weten hoe je het eraf krijg.

groetjes sandra

Brede W

Ik heb het ook een keer meegemaakt met mijn valkje Scrappy, ze zat er toen helemaal ingewikkeld in, net een mummie  :o :-X. Ik heb toen eerst de grootste stukken afgeknipt en losgepeuterd. Toen zo goed mogelijk met water en wasbenzine (zei de dierenwinkel.... maar erg oppasssen bij het koppie) de meeste restjes geprobeerd te verwijderen. Maar een heleboel is er pas later vanzelf vanaf gesleten.
Wat je misschien ook kunt proberen is babyshampoo  ???
Heel veel succes, doe het rustig aan en let er op dat je vogel niet te veel in de stress schiet!!!
Groetjes,
Wendy.

Gompie

Ben ik weer, pff voelde ik me schuldig zeg, ik had totaal niet aan die vliegenstrip gedacht :-[
Hij vloog ook echt linea recta op de strip af en meteen krijsen en paniek, echt vreselijk om mijn kleine zo te zien :'(
Ik heb met lauw water geprobeerd zoveel mogelijk eraf te krijgen, maar is echt hardnekkig spul. En inderdaad raakte hij teveel in de stress dus heb hem verder lekker bij me laten zitten de rest van de dag. Zonder verder te prutsen aan zijn vleugel.
Wasbenzine durf ik eigenlijk niet zo goed aan, dat spul haalt zelfs nagellak eraf als ik ermee werk, bovendien is Gompie niet makkelijk, hapt overal naar en is bijna niet vast te houden. Maar babyshampoo ga ik absoluut wel proberen, tnx :)
Een ding is zeker hier geen vliegenstrips meer!!!!!
Met Gomp gaat het nu gelukkig goed hij zit lekker rustig bij me, ik heb hem verwend met een lekker stukje koek en heeeel veel kusjes.

Groetjes Esther
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Brede W

Nou, mooi dat Gompie nu (lees gisteravond) rustig bij je zat!!! Jah.. tis erg hardnekkig spul die vliegenstrooktroep. Vond het ook geen fijn idee om wasbenzine te gebruiken, en alleen een beetje op de vleugels geprobeerd. De rest er gewoon af laten slijten. En dat van die babyshampoo later zelf bedacht (waarom kom je daar niet op zo'n moment op).

Ook hier nooit meer vliegenstrips. In plaats daarvan is mijn vriend constant in de weer met zo'n elektrische vliegenmepper... stinken :(!!! Maar troost, je bent dus niet de enige die het overkomen is...