kleine witte veertjes, stofjes  en vlokjes

Gestart door Speedy, 8 mei 2003, 16:05:04

« vorige - volgende »

Speedy

Wow, wat verschild dit per valkparkietjes zeg...
Koko heeft het heel erg veel, hoe kan dit??
Komt dit doordat ik nu de anderen al een lange tijd vitaminen druppels geef in hun water, dat zij het stukken minder hebben??
Ik zou er bijna een mattenklopper bij willen pakken :D :D
Is hier nog een tip voor???

Groetjes,
Trudie

Chewy

Volgens mij heeft het niets met die vitaminedruppels te maken hoor :). Elke valk komt op een andere tijd in de rui. Natuurlijk denk ik wel dat die vitaminedruppels de veren "sterker" houden. Mijn enige tip is: elke dag stofzuigen... :D :D

Speedy

tja, kom jij me dan helpen???

stofzuig me suf hier.....


Chewy

Hahahaha, tja, de rui bestaat nou eenmaal en dit is iets waar je even doorheen moet bijten...  ::)


Kolkkie

Mss de stofzuiger over de valkjes heenhalen? :D :D Zien ze er wel ff niet uit, maar mss dat het helpt.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Nooit met een stofzuiger op je valk zuigen hoor.
Hij kan er zo in klem komen te zitten dat is heel gevaarlijk.
Het enige wat helpt trudie is nat spuiten elke dag tot de rui helemaal over is en het is nog beter voor het groeien van de veren in de rui ook nog :-)
Het  stoft dan in elk geval veel minder.
Succes met je nieuwe pluizebol.

Groetjes,  Paul

Kolkkie

Hoi Trudie,

Ik denk ook dat het aan het poetsen ligt. Coco is bijna de hele dag bezig en is niet zo'n stofnest. Einstein daarintegen wel. Zij poetst minder en als ik haar op een donker kledingstuk heb, is de plek waar ze gezeten heeft wit.

Groeties,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

lisette

hallo trudie,

mij valkje heeft precies hetzelfde, maar als ik hem om de dag ff een beetje met de plantespuit bespuit gaat het al een stuk beter en ut scheelt ook weer es een keer stofzuigen  ;)

groetjes anika

margot

we hebben ons valkje pas ,maar wat mij wel opvalt is ook dat als hij zich schut er ook allemaal stof uitkomt ,en wat veertjes ,is ze nu in de rui ?
of is dit normaal ?
groetjes Margot en kiki

Lique

Hoi, nee hoor, dit is volkomen normaal. Ik heb ook wel eens een valk bij me, en dan lekker vrijen met je gezicht tegen de valk zijn lijfje aan. Dan doe ik de valk onder mijn hoofd en blaas ik met mijn mond allemaal lucxht in de veren.

Als je ziet wat voor'n troep daar uit komt... :-/

Gisteren had ik pino, sam en punky bij me zitten.
Als je een op de vinger zet, en met je gezicht erbij komt, en iedere keer puh puh puh zegt, let maar op, dan hebben ze het gevoel dat ze gewassen worden. Helamaal die vleugels wijd, en gek doen. Heerlij kvinden ze dat. Bij mij doen alle 11 de valken het.

Barbara

Mijn valkjes geven helemaal geen stof enzo af.... en Dimi heb ik anderhalf jaar en die heeft een keer geruid zonder 'af te geven', lucky me  ;D Ik blaas ook altijd in de nekjes en kroel er doorheen, maar alleen Croky is soms een btje stoffig, maar echt minimaal. Of zie ik t gewoon niet :P Toch moet ik elke dag stofzuigen, omdat al hun gevlieg alle stofjes en rommeltjes in huis over de hele vloer verspreidt.... Dat gaat makkelijk met zeil op de vloer, je ziet alles en alles stuift weg, dus ook zaadhulsjes en dergelijke. Ik heb zo'n voederautomaat waar iedereen 'tegen' is geloof ik, maar toen Dimi een paar keer had gezien hoe ik de lege hulsjes met mn vingers er uit gooide, ging hij dat helemaal zelf doen! Alleen zo wild dat het dus ook buiten het hok ligt, soms hoor je een minuut lang ofzo aan 1 stuk door om de 2 seconden een lading troep op de grond vallen.... maar goed, ik hoef niet de automaat meer te ontdoen van lege zaadhulsjes  :)