5 mei 2025, 22:54:26

nacht rust

Gestart door emca, 19 juli 2005, 20:49:30

« vorige - volgende »

emca

hoi,

mijn vriend en ik hebben sinds vanmorgen een valkparkietje en we vroegen ons af wat een goede nacht rust is voor zon beestje. het is namelijk zo we wonen in een appartementje en nu s'morgens vroeg weer ligt is valt ook de dag licht recht bij ons binnen onze gordijnen zijn altijd gesloten, maar onze vraag hier op is moet er niet een speciaale nacht doek over de vogelkooi heen zodat ze een beter nachtrust hebben dat ze niet gelijk met de daglicht worden gewekt of geconfronteerd.

alvast bedankt voor de reactie, groeten emca
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

rico

wij doen altijd de lamellen dicht rond 2000 uur en als we 's morgens uit bed komen doen we ze weer open. Dat is in de week 0630 uur, maar vaak voordat de wekker gaat, horen wij onze Cody beneden als het hoogste lied zingen... Wel hebben wij 2 klein nachtlampjes (met lichtsensor) de hele nacht aan. Die lampjes staan altijd aan en gaan alleen uit als het licht is. Het is dus nooit helemaal donker in onze woonkamer. Dit speciaal voor de vogels.

Rianne

Hoi,
Tinco hier staat ook aan de zonkant van het huis, en begint rond een uur of 7 vaak te zingen. Ik doe geen gordijnen o.i.d dicht, ik denk niet dat het voor een valkje pikkedonker hoeft te zijn, omdat ze overdag ook wel slapen.

Marlot

heey,
Bij mij staan me valkparkietjes in me slaap kamer en als ik
naar bed ga doe ik de gordijnen dicht en bij mij blijven ze stil tot ik wakker ben ookal is het licht in de kamer.
Ze slapen bij mij soms ook gewoon overdag terwijl het gewoon licht in me kamer is, dus ik denk niet dat ze dat speciaal nodig hebben.

Groetjes, Marlot