8 mei 2025, 04:03:33

Een weekendje alleen?

Gestart door hippysuus, 19 juli 2005, 13:44:27

« vorige - volgende »

hippysuus

Hallo, graag zou ik jullie iets dringends willen vragen.

Kan mijn valkparkietje alleen blijven voor 2 dagen en nachten als ze voldoende eten en drinken heeft en de radio aan?

Niet dat ik er blij mee ben...ik moet zeggen dat ik het bij mijn vorige valkparkiet wel deed, dat was een mannetje en hij leek het allemaal prima te vinden. Maar het vrouwtje dat ik nu heb lijkt veel aanhankelijker. Maar misschien heb ik alleen last van mijn schuldgevoel...er kan toch niets gebeuren als ze genoeg eten en drinken heeft en wat muziek op de radio?

Inger m

Hoi,
Zou je niet iemand kunnen vragen om naar de vogel te kijken of wat aandacht te geven? Persoonlijk vind ik dag en nacht de radio aan voor een vogel niet prettig. Mss geeft het wat afleiding, maar mogelijk ook onrust.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

hippysuus

Normaal vraag ik daar ook anderen voor maar door de vakantie periode is er nu niemand die op haar zou kunnen passen.

Ik zou wel een tijdschakelaar op de radio kunnen zetten zodat deze in de avond afslaat (hij staat trouwens maar heel zachtjes aan).

hippysuus

Ik had er eigenlijk nog bij moeten zetten dat ik ook nog een kooi heb met 2 grasparkietjes. Deze zijn niet tam en omdat ze samen zijn en van mij heel veel voer en lekkers krijgen als ik wegga is het voor hun geen probleem. Mijn valkje is dus niet helemaal alleen...en als ze normaal ergens heengaat kan ze ook niet aangeraakt worden of uit de kooi gaan want ze is alleen tam naar mij toe (ze kent ook niemand anders).

Wel wil ik straks in mijn vakantie een tweede valkje nemen zodat ze gezellig samen is met een ander. Maar dat is een ander verhaal  :)

Citaat van: hippysuus op 19 juli 2005, 13:44:27
Hallo, graag zou ik jullie iets dringends willen vragen.

Kan mijn valkparkietje alleen blijven voor 2 dagen en nachten als ze voldoende eten en drinken heeft en de radio aan?

Niet dat ik er blij mee ben...ik moet zeggen dat ik het bij mijn vorige valkparkiet wel deed, dat was een mannetje en hij leek het allemaal prima te vinden. Maar het vrouwtje dat ik nu heb lijkt veel aanhankelijker. Maar misschien heb ik alleen last van mijn schuldgevoel...er kan toch niets gebeuren als ze genoeg eten en drinken heeft en wat muziek op de radio?

Bianca

kan zeniet met kooi en al ergens dat weekendje logeren? ::)
Dan ziet ze wel lekker beweging in dat huis en hoeft er niet perse uit, om afleiding te hebben....

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

2 dagen gaat prima hoor, gewoon een bak voer, eivoer, 2 bakjes water ( voor er eentje valt ), een trosgierst en een lekkere zaadstok ophangen. Zo doe ik het ook altijd als ik eens 2 daagjes weg ben. Met die radio... Ik ben altijd een beetje bang voor kortsluiting. Zet haar kooi gewoon naast die van de grasjes en ze vermaakt zich wel hoor. En dat vriendje erbij is een topidee ! Niet in de dierenwinkel gaan kopen hoor ! Gewoon even kijken op deze site of er een hobbykweker bij je in de buurt zit. Dan krijg je ze meestal handtam en wel ! En er is een stuk minder mee gesolt dan met vogels in dierenwinkels.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

hippysuus

Ben blij dat ik dit lees, dat is een pak van mijn hart  ;D Zie je, ik ken niet zoveel mensen prive en heb ook geen auto zodat ik haar met kooi en al naar mijn moeder kan rijden ofzo.

Doordat de mensen die ik nu ken op vakantie zijn heb ik nu even helemaal geen keus maar ik moet gewoon met een gerust hart weg kunnen gaan.

Ik werk nu expres thuis zodat ze er extra veel uit kan en dan vertrek ik pas woensdag avond en kom op vrijdag zo vroeg mogelijk in de middag thuis.

Zoals gezegd, de grasparkietjes laat ik gerust met zijn tweetjes maar voor haar vind ik het sneu dat ze niet geknuffeld kan worden. Maar ze laat zich zowiezo alleen door mijn knuffelen.

En ja, dat vriendje gaat er komen hoor! Ik neem straks een maand vrij en ga dan naar de kweker. Ik heb dan genoeg tijd om ervoor te zorgen dat alles goed gaat. En als ik dan weer eens 2 dagen weg moet voor het werk dan voel ik me een stuk fijner als ik weet dat ze met zijn tweetjes zijn!!  ;D

Inger m

Hoi,
Het is voor de vogel idd beter om gewoon thuis in eigen omgeving te blijven ipv vervoerd te worden naar andere omgeving voor maar twee daagjes. Jammer dat je niemand hebt kunnen vinden, maar met zn drietjes zullen ze zich wel vermaken. Zelf vind ik het prettiger als er toch iedere dag even gecheckt wordt of alles goed gaat, want qua voeding zullen ze het wel redden. (nb. zorg voor voerbakjes die beetje groot zijn (oppervlak) zodat ze niet direct bedekt raken met een laag schilletjes).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.