9 mei 2025, 17:28:10

ziek?

Gestart door cocolo, 17 juli 2005, 11:25:18

« vorige - volgende »

cocolo

???
Hallo,
ik heb een vraagje,ons valkje Chico is al een tijdje anders bezig,als hij roept is het veel stiller dan voordien,en je zou wel eens durven zeggen dat hij lichtjes hees klinkt,zo zou ik het kunnen omschrijven,als hij ademt gaat zijn staart mee op en neer en dat had hij vroeger niet,en,het is alsof er iets of wat in zijn neusje zit want soms als hij dicht bij ons zit hoor je een klik of zo als hij ademt,hij drinkt ook erg veel,want iedere keer als hij vers water krijgt drinkt hij onmiddelijk,net alsof hij grote dorst heeft.
Verder is alles normaal met hem hij is actief poets zijn veertjes enz.
Kan iemand ons wat meer vertellen van wat dit zou kunnen zijn?Dan zijn we misschien wat meer gerust.
P.S.:ons valkje is een jaar geweest.

Dank bij voorbaat. ;)

leoni

hallo

ik heb hier een boekeje en dar heb ik wat gevonden.
moeizaam ademhalen kan veroorzaakt worden door wanrm weer een infectie parasieten.
en dan staat er wat te doen? zorg dat er water is.
verwijder dorge afscheiding tussen de neusgaten kleeft met een pincet.
veeg waterige afscheiding weg met een vochtig wattenstaafje.
meer staat niet echt daar over in het

groetjes leoni

Annouschka

Hoi,

als je hem hoort ademen is dat niet goed hoor, ik zou er zeker mee langs de DA gaan want voor je het weet is het te laat. :(
Zorg er wel voor dat je bij een goeie vogelarts langsgaat en niet bij een gewone dierenarts want die weten dikwijls te weinig van vogels.

groetjes en veel succes

cocolo

Hallo,
alvast bedankt voor jullie reacties :),maar ik heb nu ook opgemerkt dat de neusgaatjes van ons valkje Chico ook vergroot zijn,en ze zien er nogal rood uit,er komt wel geen slijm uit,en ik wilde ook nog vragen als je zelf niets kon ondernemen,b.v.:een beetje druivesuiker in zijn water doen kan waarschijnlijk geen kwaad,daar het nogal ver is voor ons om naar een vogeldierenarts te gaan,gewone dierenartsen genoeg maar zoals gezegd weten die er maar weinig vanaf.

:-\  Tot nadere info,DOEI... 

Bianca

succes met de zieke!
Ennuh als je het niet vertrouwd....gewoon de dierenarts bellen voor een afspraak he?!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.