11 mei 2025, 08:50:45

Oki gewond!

Gestart door Mandy, 17 juli 2005, 10:30:10

« vorige - volgende »

Mandy

Zojuist ging ik de vogels verzorgen en ineens zag ik wat veren achter het blok van Pino uitsteken en daar lag Oki achter!
Ik kon 'm zo vastpakken en zag toen dat z'n kopje toegetakeld was! :o

Ik heb het oog wat schoon gespoeld met een steriele zoutoplossing.
Ook het andere oog is wat gezwollen.
Ook had hij geen evenwicht en deed hij raar met z'n vleugel en pootje. Ik denk niet dat het gebroken is, maar verzwikt en pijnlijk van die benauwde houding waar hij misschien al wel sinds gisteravond in lag. :(
Hij kon net wel even op het touw blijven zitten waar hij op zat maar daarna liet hij zich op de grond vallen en daar zit hij nu nog en daar zal hij voorlopig ook wel blijven zitten denk;

Toen ik er water bij zette dronk hij daar meteen van dus dat lijkt me wel een goed teken. Ik heb er ook gewoon zaad en trosgierst bij gelegd. En nu afwachten maar. :-\
Tis zonde zeg, ik vraag me af wat er gebeurt is, misschien een gevecht met Pino&Pipo, iets anders kan ik me niet bedenken? ::)
Nu moet Doki alleen voor de 4 jongen zorgen want daar is Oki nu niet toe in staat. Ik zal dat goed in de gaten houden en de jongen eventueel meevoeren.
Pfff, ik hoop dat hij er bovenop komt... :'(

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Arme Oki,
Kan hij niet ergens tegen aan gevlogen zijn vannacht, misschien verschrokken van een kat of zo.
Als er gevochten is moeten er toch wel meer gewond zijn.

Succes met Oki

Mandy

Ja dat zou ook kunnen want echte bijtwonden kan ik niet vinden. ::)

Mandy

Ik heb 'm nu in een bakje onder de warmtelamp gezet want hij zat helemaal te trillen... :(

Bianca

Oh wat erg zeg!
Mischien was ie er inderdaad achter gevallen tijdens een gevecht of stuntaanval, waarna hij er gewoonweg niet meer tussen vandaan kon komen!
Dat ie daardoor zo is gaan vechten en wurmen ofie eruit kon dat ie daarmee zichzelf bezeerd heeft.......
Dat heb ik ooit op stage gezien bij een paard dat in een stand(ik weet niet of je weet wat dat is, maar daar kunnen ze maar op één manier in staan met hun neus één kant op en ze kunnen niet draaien)
Die was gaan liggen en daardoor klem geraakt hij had zo met z'n hoeven geslagen dat er hele stukken vanaf waren en dat ie door de metalen voerbak heen was gegaan, door het "vechten" waren ook heel zijn ogen kapot van het "schuren" het lijkt me dat dit ook zoiets is.........
Heel veel succes met je wurmpie.
kijk maar uit voor infecties want het zit er echt rot uit!
En hij zal er nu wel heel vatbaare voor zijn.
Heeeeeel veel SUCCES en STERKTE!!!!!!!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

carco

Hoi Mandy

Arme Oki :'(
Het is te hopen dat hij er snel bovenop komt en weer terug kan de volière in naar Doki en zijn jongen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

Oki is overleden. :(
Ik kom net terug van een verjaardag en vond hem dood.
Ws dat er een bloeding of zwelling in z'n kop heeft gezeten.
Gelukkig lijdt hij nu niet meer.
Ik heb er geen verdriet van want een kweekvogel is natuurlijk toch anders dan een tamme vogel.
Maar ik baal er uiteraard wel enorm van want hij was nog maar 1 jaar oud, was het 2e mannetje van Doki en hij deed het prima als partner en vader.
Ook gaf hij mooie jongen, ik was heel trots op dit koppel, maar helaas kan ik er niet meer van genieten. :-\
Maar gelukkig ging ik al een jong uit de 1e ronde houden, een zoon van 'm, een bonte cinnamon geparelde die ik hopelijk aan een pimrose pop kan gaan koppelen. :)

Kirsten

Hoi Mandy,.

Ik lees nu je topic pas,. verdrietig dat ie het niet gehaald heeft :(. Dat hij last had van zijn evenwicht duid denk ik op een hersenbloeding inderdaad of een zwelling. Ik kan me voorstellen dat je er erg van baalt. Hoe gaat het verder met de pop? en de jongen?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Ah das nou jammer zeg!
ik snap heel goed wat je bedoelt met het verschil tussen tamme en kweekvogels.
Ik hoop dat je een mooi nieuw mannetje voor doki kan vinden om mee verder te kweken.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

♪ Marlies

Wat jammer. Ik kan me heel goed voorstellen dat je flink baalt. Net wat je zegt een kweekvogel vind je natuurlijk ook wel erg, maar het is anders dan een tamme. Daar heb je een andere band mee. Ik hoop dat de jongen het gaan redden. Misschien zit daar wel een mooie bij die je dan wil houden. Heb je toch nog iets van Oki

Groetjes
Marlies

Karin

Ach, wat jammer nou Mandy. Hij zag er ook wel behoorlijk toegetakelt uit. Zou het niet van een rat of zo kunnen zijn ? Door de tralies heen ? Heel veel sterkte ermee, want ookal is het geen huisvogeltje, het zal wel erg zeer doen....

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter

Hoi Mandy,

Jammer dan Oki het niet gehaald heeft, het was een mooie valk. Soms zijn ze erger aan toe als ze laten zien.

Groetjes,
Peter

Mandy

18 juli 2005, 00:59:52 #12 Last Edit: 18 juli 2005, 16:55:43 by Mandy
Met Doki gaat het wel, die lijkt er niet veel erg in te hebben.
Gelukkig blijft ze goed voor de jongen zorgen maar ik voer dus mee.
Ik heb nu Hans erbij gezet, misschien dat ze daar wat in ziet straks.

Kan het proberen natuurlijk, met de albino en geelwang doet hij niets dus ik heb 'm nu toch "over".

Ik heb de 2 jongen uit de 1e ronde naar de grote volière verhuisd zodat ze die niet meer bij hoeft te voeren want die bedelde nog wel eens om eten ook al zijn ze verder zelfstandig.

Dit is het jong dat ik zelf ga houden;

Dit is de andere, die is al gereserveerd;

Ik denk niet dat er hier ratten zijn hoor, veldmuizen wel, maar als die 'm daar achter het blok kunnen pakken terwijl hij niet weg kon dan zou je toch ook wondjes moeten zien?
Dus ik denk toch dat hij geschrokken is en ergens tegenaan is gevlogen en toen achter dat blok is gevallen. We zullen het nooit zeker weten, het is nu eenmaal zo, helaas... :(

Karin

O, ik bedoelde kat  ;D Te snel getypt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Mandy

Jee zeg ,da's flink balen.
Ik ben nog altijd blij dat Derrick er bij mij zo goed is afgekomen na die klap.Het kan dus inderdaad ook anders.
Gaat het wel goed met de jongen bij Doki??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!