9 mei 2025, 01:48:08

Hoe kom ik (snel!) aan ringen?

Gestart door Annemarie, 15 juli 2005, 10:57:51

« vorige - volgende »

Annemarie

Hallo,

Nou, gister is het eerste van vijf eitjes uitgekomen. Dit had ik echt nooit verwacht want het is Birdie's en Ushi's eerste nestje!
Maar nu, ik wil ze natuurlijk het liefste ringen, maar dat moet volgens mij dan al over een paar dagen. Kan ik nog aan ringen komen? En waar kan ik die dan krijgen?

Groetjes,

Annemarie

Jaimy_en_Viggo

Hey,

Als je lid van een vogelclub bent, kon je ze bestellen. maar die bestel-periode is al voorbij. Mischien dat een paar mensen op het forum nog ringen over hebben..maar dan hebben jou vogels wel hun kwekers nummer. Je kunt ook kiezen om knijpringen te kopen. Deze zijn gewoon te koop in de dierenwinkel.

Groetjes Jaimy

Karin

Volgens mij stond er bij de advertenties iemand die zijn ringen verkocht. Helaas hebben ze weinig waarde, want mocht zo'n valkje wegvliegen komen ze via het nummer bij de kweker terecht waar het nummer van is. Je zou kunnen vragen of die je gegevens bij houdt voor het geval dat. Via een vereniging zal niet meer lukken want zelfs een spoedbestelling duurt 2 weken en de jongen moeten met een dag of 8 - 10 geringt worden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saskia

Gefeliciteerd met het jong :D
Ik heb eventueel wel ringen.Stuur me maar een PM of mailtje, dan komt het wel goed.

Annemarie

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. En bedankt voor de felicitatie, want zo voelt het wel. Ik ben heel trots op de vader en moeder valkjes :D! 

Ik had al zo'n gevoel dat het niet meer zou lukken bij een vogelvereniging. En als ik ringen van iemand anders neem, dan zijn de gegevens eigenlijk niet juist.

Birdie had vroeger een knijpring, maar die is er ooit gewoon afgevallen. Dus dat heeft voor mij ook niet zoveel waarde.
Het is jammer, maar ik denk dat ik dit nestje ongeringd laat, maar me wel aanmeld bij een vogelvereniging voor de volgende keer!

Maar Saskia toch bedankt hoor!

Groetjes,

Annemarie
PS het tweede jong is vanmorgen al uitgekomen!

Saskia

Schattig :-*
Ik vind Europarrot een leuke vereniging, die is er speciaal voor kromsnavelliefhebbers.
Je kunt ook lid worden van de nbvv, die is er voor elke vogelliefhebber, dus ook vinkjes e.d.
Meestal bestel ik m'n ringen rond maart.
Veel plezier met de ukkies.

Annemarie

Hoi Saskia,

Weet je, volgens mij komt mijn lutino popje Ushi van jou!! De namen van jouw valkjes komen me zo bekend voor... Ik heb Ushi begin vorig jaar gekocht bij Lupa en tot kort dacht ik nog dat het een man was, maar toen zat mijn wildkleur man Birdie ineens boven op haar! En voila, daar lagen ineens de eerste eitjes ;).

Ushi is trouwens heel erg lief, en ze wordt trouwens steeds liever. Iedereen vind haar ook heel erg mooi, ze is vrij fors en heeft een hele fel oranje wangvlek. Ze houdt ook erg van knuffelen en... lekkere hapjes!

Nou, als ze van jou komt nog ontzettend bedankt. Ik hoor wel of ik het goed heb...of niet :D.

Groetjes,

Annemarie

Saskia

16 juli 2005, 20:19:02 #7 Last Edit: 16 juli 2005, 20:40:43 by Saskia
Klopt helemaal hoor, dat Ushi bij mij vandaan komt :D
Leuk om te weten dat het een popje is geworden, en nu mama is van twee lieve kindjes met waarschijnlijk nog drie op komst.
Citaat van: Annemarie op 16 juli 2005, 17:59:23
Ze houdt ook erg van knuffelen en... lekkere hapjes!

HAHAHA, dat heeft ze echt van dr moeder ;D,
die denkt ook alleen maar aan eten.
Erg fijn te horen dat het zo goed met haar gaat.

Groetjes,

Saskia

Annemarie

Goh, ook leuk om te horen  :D !!!

Groetjes,

Annemarie