hoe houden jullie je pap in een spuit warm tijdens het voeren.

Gestart door tommy, 21 juli 2005, 00:42:01

« vorige - volgende »

tommy

hoi,

De titel zegt het al.

Hoe houden jullie je pap op temperatuur tijdens het voeren.

Ik heb pech dat me catharina pas gaat voeren nadat alle eitjes uit zijn.
Dus ik voer de eerste vier dagen samen met de vader de jongen.
Alleen zijn ze zo klein en kunnen nog niet zo snel eten.
Daardoor koelt de pap in de spuit heel erg snel af tot gewoon koude pap.
Lijkt me niet lekker in je krop en het koelt ook nog eens de jongen af en verteerd moeilijker.

grt Annemieke

Karin

Papje maken in een bakje en dit bakje zetten in een groter bakje met warm water. Met een spuit de pap eruit halen, ff checken op je pols of de temp goed is en voeden maar  ;D

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ria

Hallo,

Ik trek de pap in spuiten. De volle spuiten zet ik in een beker heet water. Bij elke spuit controleer ik even of deze op de juiste temperatuur is. Zo weet ik ook gelijk hoeveel ze binnen krijgen.

Groetjes,
Ria

carco

Hoi

Ik zet het bakje met pap op een recouver(hoe heet dat) met een waxinelichtje erin.En daar trek ik dan spuitjes pap uit op.
Wel goed de temp. controleren.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Shirly Hoebe

Ik houd de pap helemaal niet warm. Is het daarom dat ze na 6 spuiten al niet meer wil, omdat de pap te koud is?

Gr. Shirly

tommy

hoi

Super dat er zo veel antwoorden komen.
Alleen heb ik net niet het antwoord. hihi
Ik heb wel een oplossing gevonden met die kommetjes heet water.
Ik heb nu een spuit van 1 ml en die vul ik voor de helft.
Als die leeg is dan pak ik me andere spuit van 1 ml die al gevuld in een kopje heet water staat.

Het probleem was namelijk dat de pap IN de spuit heel erg snel afkoelde.

grt Annemieke

hoi Shirly

De pap moet wel warm gegeven worden anders koelt het jong te snel af en verteerd de pap minder goed in de krop. Dan heb je weer kans op kropverzuring.

Lin

Hey,

Ik doe het net als de rest. een bakje met heet water en dan een bakje met pap erin. Dan geef ik telkens maar kleine hoeveelheden van 2 ml per keer en vul dan weer. Dan koelt het niet zo snel af. En ik legde de spuit ook wel eens terug in de bak met heet water. Maar zo te lezen doe je eht nu goed.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)