4 mei 2025, 08:15:47

kropje niet leeg ?

Gestart door Karin, 16 juli 2005, 00:27:53

« vorige - volgende »

Mandy

Goh wat een ellende met Lilo.
Maar je heb ontzettend je best gedaan, meer kan je echt niet doen, het is niet anders.
En dat ongelukje is gewoon vervelende pech, kan gebeuren.
Moeilijk, pijnlijk en verdrietig allemaal, sterkte ermee... :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Karin,

Veel sterkte en succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

trienke

hoi karin

hoe gaat het nu? Ik hoop toch dat het kleintje gaat redden.
En volgens mij kan het niet door dat ongelukje komen dat ie kropprblemen heeft ( maar dat denk ik)

Ik wens jullie 2en veel succes.

Groetjes Trienke

Karin

Helaas, of eigelijk gelukkig, is Lilo afgelopen nacht overleden. Als dit niet het geval was had ik hem vandaag bij de dierenarts in laten slapen. Toen ik zaterdag bij de dierenarts vandaan kwam heb ik zijn krop nogmaals leeggehaald en heb hem geheel op gevoel terug bij de ouders gezet. Want wat kan het beestje beter helpen dan zijn eigen paps en mams. Hij werd direct gevoerd en zat er heel gelukkig bij, hoe klein hij ook was, tussen zijn reuze broers en zussen in. Maar omdat de overgang van de krop naar de kliermaag nog steeds niet werkte is zij krop er op een gegeven moment helemaal mee gestopt. De krop zat vol zaad en was keihard geworden. Ik had hem nogmaals een infuus kunnen geven, maar dit had geen zijn meer, dat was duidelijk. Hij zat er tot gisterenmiddag nog vrij fief bij, maar toen ging hij zijn oogjes steeds dicht doen. Hij had ook geen honger meer en maakte geen bedelgeluiden. Wel deed hij tot 's avonds laat nog "vliegoefeningen" op mijn hand. Je hart breekt op dat moment, want dat kleine ding zal nooit echt kunnen vliegen....Ik heb het er vandaag nogmaals met de dierenarts over gehad, want het gaat natuurlijk aan je knagen, maar Lilo moet gewoon van het begin af aan wat gemankeerd hebben en te weinig voedingsstoffen binnen hebben gekregen. Daarom zal hij zo klein zijn gebleven. Die hersenschudding heeft er dus niks mee te maken gehad. Het is dat ik er achter kwam dat de krop / overgang niet goed werkte, omdat ik hem een paar dagen gehandvoert heb, anders was ik er waarschijnlijk nooit achtergekomen en zou hij ineens slechter zijn geworden en gestorven zijn zonder dat ik wist waardoor. Ik zie hem nog zo voor me als klein geel donsje naar me toe rennen om wat pap te krijgen,  want wat kon hij goed eten ! Altijd honger, altijd trek.... Kleine lieve Lilo ligt nu begraven in de tuin. Ik heb gisterenavond laat uitgebreid afscheid van hem genomen, geknuffeld en natuurlijk flink gejankt. Ik heb er nu vrede mee, het heeft zo moeten zijn. Het zal me vast vaker gaan overkomen naarmate ik langer kweek, maar de eerste keer is het moeilijkst..... Ik ben blij dat hij bij zijn ouders was toen hij stierf en niet alleen in een kooitje. Het zijn echt geweldige ouders en ben erg trots op ze ! Zonder overdrijven krijgen ze de leukste en liefste piepkuikens !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Och Karin,

Wat vreselijk ontroerend om te horen hoe het met Lilo is afgelopen. 'Gelukkig' was het iets aangeborens en niet iets dat door jou is ontstaan. Dat maakt het misschien wat makkelijker om te accepteren.
Hij was toch voor Eefje he? Wat vreselijk ook voor haar. Ze was er al zo mee bezig en had het plekje al ingericht voor Lilo.

Karin veel sterkte, gelukkig zijn de andere jongen gezond (en bovendien prachtig!!!!)

Eefje, jij ook veel sterkte. Ook al was Lilo nog niet bij je, in gedachten was het al jouw valkje!!

Gerda

Karin

Eefje krijgt nu Dazzle jr, ook een echte kanjer ! Natuurlijk is het erg jammer dat Lilo niet naar haar kan, normaal verdeel ik eigelijk nooit de jongen als ze zo jong zijn, dat voorkomt teleurstellingen denk ik, maar de rest had al een plekkie dus kwam Lilo automatisch bij haar. Het is heel jammer, maar gelukkig had ze hem nog nooit in het echt gezien. Maar ik weet wat voor een teleurstelling het kan zijn, ik heb vorig jaar 2 keer een Switch verloren die bij Mandy vandaan zou komen. Je leeft toch mee van jongs af aan. Een klein lichtpuntje voor mij : dit weekend ga ik een nieuw valkje bij Mandy halen, voorlopig de laatste  ;D Dan zijn alle koppeltjes verdeelt. Meer hierover binnenkort in mijn dagboek.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ach wat zonde, maar het is wel beter zo natuurlijk.
Veel sterkte ermee.

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annouschka

Hoi Karin,

ik zit hier met de tranen in m'n ogen bij het lezen van dit verhaal, maar ik denk dat het het beste voor Lilo is.  Ik kan goed geloven dat je huilbuien had, eens je zo'n klein hummeltje in je handen hebt gehad en zelf hebt gevoed heb je er automatisch een band mee, da's normaal.
En tuurlijk dat je trots bent op Lilo z'n ouders, zij hebben hem zelfs nog gevoerd wetende dat er iets niet juist was met hun kleine hummeltje.

Zo, ik wil je voor de rest nog heel veel sterkte wensen.

groetjes

Bianca

nou jij bent niet de enige die zowat zit te huilen!
Ik heb het ook heel zwaar met slikken ineens omdat ik me inderdaad kan inleven in het super ethousiast eten van pap, en ik zie dan zo'n klein frummel kontje voor me, hihihihi, je snapt wat ik bedoel,alles is zo bijzonder aan zo'n klein humpie!

Heel veel sterkte!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

eefje nieuwenburg

Karin,
ik had je al weer een pb gestuurd maar toen had ik dit nog niet gelezen.
Ik zit op mijn werk en met de tranen in mijn ogen :'(
Nu pas,omdat je nu zo leuk verteld hoe hij om eten kwam vragen enzo zie ik wat een leuk vogeltje je verloren bent.
Heel veel sterkte(volgens mij ben je berensterk nu ;))
groetjes eefje

trienke

hoi karin

Ik zit hier bijna te janken van dat berichtje, maar je zag het aankomen. Dit herinnerd een beetje aan de tijd van angel :'( :'(

Je hebt je best gedaan meer kon je niet doen voor kleine lilo

Ik wens je veel succes met het vewerken van het verlies van kleine lilo

Groetjes Trienke