9 mei 2025, 23:23:14

witmaskers

Gestart door M., 11 juli 2005, 17:35:36

« vorige - volgende »

M.

Ik heb een bonte witmasker man zitten. Wat voor pop kan ik hier bij zetten om bonte/ bonte witmasker jongen te krijgen?

Mij is verteld een witmasker pop, die split is voor bont, maar hoe kan ik nagaan of deze pop split is voor bont?
En als ze geen split is, kunnen er dan wel bonte of bonte witmaskers uitkomen?

Tara

Hoi,

je kan evt. eender welke mutatie zetten er mee, maar die pop moet dan split zijn voor bont en witmasker, tenzij ze witmasker is, dan moet ze split zijn voor bont, of is ze bont, dan voor witmasker.

Het is na te gaan als je weet wat de ouders zijn en dan nog weet je het vaak niet honderd procent zeker.

Het veiligste is dan om bonte jongen, een bonte pop er mee te zetten, en om bonte witmaskers, een bonte witmasker er bij te zetten.

Groetjes, Tara

M.

Ik weet niet wat de ouders zijn helaas.
Maar in principe kan ik dus ook een geparelde pop, split bont erbij zetten? Of bijvoorbeeld een wildkleur pop split bont?

Tara

Ja dan krijg je bonte jongen :).
En wil je bonte witmaskers, kan je in principe bv. een wildkleur split bont en witmasker pop nemen.
Bont split zie je soms, zijn gele vlekjes in de nek, vooral bij wildkleur popjes en cinnamon bijvoorbeeld is dit nogal duidelijk, witmasker split zie je niet zo snel, dat is altijd beetje gokken, of weten wat de ouders zijn dus.

Groetjes, Tara

Quendi

Je zou ook kunnen wachten tot ik jonge heb (hebben nog geen eieren hoor) Maar ik heb een bonte witmasker koppel, die split lutino zijn. Dus als er een witmasker lutino bij zit, is ze ook bont.

Dus het ziet eruit als een albino (en ik weet zeker dat het een popje is) En als je haar kan koppelen met jou man, dan krijg je bonte witmaskers.

Wel is het jammer dat je zowiezo een jaar moet wachten tot je met haar kan kweken...

M.

Dank jullie wel voor de reacties ;)

Ik ben inmiddels wat aan het rondkijken, ben nog niet echt iets tegengekomen.

Quendi, bedankt voor je aanbod, maar ik zoek inderdaad een pop op korte termijn ;).  Ik vind vast wel wat, maar vaak moet je even zoeken he  :)

Kweken hoeft niet perse voor mij, maar stel dat ze een koppel zouden vormen en er zouden bonte jongen van komen zou dat geweldig zijn, vandaar dat ik op zoek ben naar een pop die of bont is, of er split voor is.

Het zou leuk zijn als er kleintjes zouden komen, maar mocht dit niet zo zijn, dan maakt het me ook niets uit  ;)

Tara

Ik heb momenteel wel jongen met split bont witmasker, nu van degene die groot zijn is er al één weg een pop split bont witmasker (cinnamon gepareld) en de andere is een man, die ik niet kan wegdoen.

Ik heb momenteel weer jongen van dat koppel, de cinnamon geparelde zijn honderd procent poppen en split bont witkop.

Als je interesse hebt... Het duurt wel nog zeker een week of vijf - zes voor ze weg mogen van me.

Groetjes, Tara