11 mei 2025, 22:35:32

Kosten voor een geparelde lutino?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 12 juli 2005, 12:01:54

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey Iedereen,

Mijn vriend is een opkoper en heeft gister vier jonge valkjes gehaald voor de verkoop. Twee leuke wildkleurtjes. 1 lutino met een wel heel extreme lange staart voor zijn leeftijd en een geparelde lutino. Zijn deze even duur als gewone lutino's? Zo,nee, wat kosten ze dan?

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

Tara

Hoi Jaimy,

ze kosten wellicht iets meer, maar het is ook al te zien hoor,
ervaren kwekers zien dat ze een Geparelde lutino hebben, anderen zien weinig verschil, en verkopen ze als 'lutino'.

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

Hey Tara,

Ja dat blijkt wel weer. Deze is ook verkocht als een "gewone lutino". Ik denk dat ik hem maar lekker zelf hou, tis een leuk beestje. Maar je weet niet de richt-prijs van een geparelde lutino?

Groetjes Jaimy

Tara

Hoi Jaimy,

het hangt ook af, in België kosten die vaak minder dan in Nederland, en ook of ze tam zijn ofzo, ik zou zeggen een euro of 40.

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

syl

lutino gepareld 30 euro en tam 35 euro

groetjes syl

Jaimy_en_Viggo

Het is toch zo apart dat hier in Nederland en omstreken dat de prijs zo kan verschillen per valkparkiet. In Amersfoort bijvoorbeeld kost een valkje in de dierenwinkel rond de 40 euro! Terwijl dat hier in Zwolle rond de 25 ligt en weer in elburg rond de 17,50. En in het zuiden schijnt het helemaal erg te zijn..wat ik op marktplaats lees..88 euro! Maar het ligt ook heel erg aan de kweker/handerlaar denk ik en natuurlijk hoe serieus je er mee bezig bent en hoe sterk en goed je vogels zijn..kwekers letten hier bijvoorbeeld veel meer op dan handelaren :)

Joyce28

Ik heb voor mijn gewone lutino 45 euro handtam betaald

Jaimy_en_Viggo

Ik voor mijn gewone lutino handtam, 35..ze kwam uit breda bij een vogel opvang vandaan.

M.

Dat kan op zich kloppen, handtamme vogels worden vaak duurder gekocht dan niet tamme vogels.

Voor een wildkleur betaal je hier in t noorden vaak rond de 15 a 20 euro, wil je een handtamme vogel, dan betaal je hier rond de 35 euro.

Kijk ik richting Brabant, of het zuiden van het land, zie ik soms advertenties met prijzen, dat je denkt: Dat is duur!

Peter

Hoi,

Een lutino of lutino gepareld maakt voor de prijs niet veel uit of de lutino moet echt  heel mooi zijn. Als de paprels eruit zien zoals op deze foto:

Dan maken de parels wel wat uit maar meestal kun je parels niet goed zien. Het kan ook nog bont wat je ziet, ino overheerst op het grijs van bont bij ino.

De prijs verschilt heel erg, echt vraag aanbod op de vogelmarkt. In het ossten tegen de duitse grens aan kost een valkje 10 euro in de winkel en in amsterdam en den haag enzo ben ik al wel valkjes tegen gekomen van 120 euro! Een rit met de auto kan dus wel uit. Daarnaast is tamme verkoop weer anders, mensen kopen daarbij ook veel meer op gevoel. De prijzen liggen bij handtam overal redelijk gelijk in nederland.

Groetjes,
Peter