8 mei 2025, 06:01:19

schuren met z'n kontje

Gestart door Wendy, 14 juli 2005, 11:49:59

« vorige - volgende »

Wendy

Mijn valkje zit aldoor met z'n kontje over z'n stok te schuren.
Het is ook soms een beetje vies bij z'n kont.
Waar moet ik aan denken en wat kan ik doen?
Alvast bedankt!

Wendy

Nog even toevoegen: z'n ontlasting is normaal en eten en drinken doet ie ook goed.

Karin

Dat schuren met zijn kontje op de stok..... doen mannetjes valkparkieten bij gebrek aan een vrouwtje  ;D Niks aan de hand dus.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

14 juli 2005, 12:34:37 #3 Last Edit: 14 juli 2005, 12:45:40 by Gerda
Hoi Wendy,

Oals Karin al aangaf, hij zit zich gewoon te bevredigen!!! Hahahahaha
Het grappige is dat mannetjes valkjes sex heerlijk lijken te vinden. Meestal maken ze er ook nog een geluidje bij en gaan hun borst en buik veerjes in een scheiding (naar llinks en naar rechts). Spikey bij ons maakt echt van die hijg geluidjes en als ie klaar is begint ie hard te zingen!!

Groetjes Gerda

Wendy

Hahaha, das best geinig dat ik me daar druk om maak!
Maar het lijkt écht alsof ie jeuk heeft. En hoe kan het dan dat z'n kontje vaak zo vies is?
Je gaat me toch niet vertellen dat ie dan........
Bedankt voor jullie reaktie. Ik heb ook nog een tijdje van die "slijp stokjes" gebruikt die je over het normale zitstokje heen schuift maar dan zat er soms echt bloed aan. Das dus niet goed he?

Karin

Die slijtdingen zijn heel erg slecht, weggooien dus. Geven ook vaak wondjes aan de pootjes. Je kunt beter van die speciale stenen "stokjes" kopen, o.a. bij intratuin, kost 4,95. In verschillende kleuren. Ziet erui uit als een soort beton, maar dan luchtiger.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jaimy_en_Viggo

Hey Wendy,

Maakt hij ook geluidjes als hij met zijn kont over de stok aan het schuren is? Zoja..is hij inderdaad "plezier" aan het maken. Zonee, is er mischien toch wat anders aan de hand.

Groetjes Jaimy

valkje-jacco

hoi Karin,

bedoel je soms die pedi perch?
die zijn het zelfde . heel luchtig steen in verschillende maten, kleuren en er zit verschil in dikte in.
die kan je ook meestal bij een gewone dierenwinkel kopen ik heb er ook een. en die kost €4.40

groetjes: Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Annouschka

Hoi,

het hoeft daarom geen 'zelfbevrediging' te zijn, dat is heel erg herkenbaar.  En ja, mannetjes laten iets na als ze klaar zijn, heb ik deze week zelf ondervonden ;D
Maar als jij zegt dat z'n kontje vies is, kan het zijn dat z'n cloaca geïriteerd is of dat ie wormen heeft.  Ik zou er toch mee langs een GOEDE vogelarts gaan want als ie wormen heeft, dat is niet goed.

groetjes
Annouschka