28 april 2024, 23:26:21

doe ik het wel goed zo?

Gestart door Neelix, 11 juli 2005, 22:57:05

« vorige - volgende »

Neelix

Hoi
We hebben er sinds vrijdag een jong valkje  van 6 weken bij.
Nu is onze Neeix al erg tam, en vliegt ook veel rond hier.
Meestal haal en Neelix expres uit zijn kooi om even lekker tegen de kleine te babbelen. Maar doe ik hier we goed aan?
Die kleine zit daar maar in het kooitje terwijl Neelix lekker rond vliegt.
Ik ben erg veel met de kleine bezig maar hij is echt heel erg bang, maar wat ik wel merk is dat als Neelix er bij in de kooi zit, hij toch meer durft.
Als Neelix vrij is is hij erg afgeleid en heeft ook niet echt aandacht voor mij.
Ik zou graag willen weten  wat ik het beste kan doen, en of het  goed is dat Neelix steeds uit zijn kooi is.
Kan het zijn dat hij er minder snel tam door wordt?
Ik hoop op reactie,s

Kilian

hallo neelix,

Als je met dat kleine valkje bezig bent wat doe je dan precies?
Het best kan je veel tegen hem of haar praten en veel aandacht schenken.En zorgen dat hij/zij intresse in jou krijgt.
Ben je al met je hand in de kooi geweest en hem/haar op je vinger proberen te laten komen?Hier op het forum en op de site staat er ook veel uitleg over het 'tam maken' kijk misschien eens rond.
Groetjes, Kilian

Neelix

Ik praat tegen hem, lees hem voor, doe een poging hem uit te hand te laten eten, lukte gister maar wel met Neelix er bij in de kooi.
Maar de kleine wil nu ook uit zijn kooi als Neelix er uit is.
Dat hebben we gister dus even gedaan, maar ja dat was niet zo`n su6. Hij is nog erg bang voor mijn hand dus ik kon hem ook niet pakken. Op een gegeven moment vloog hij en botste tegen de muur en viel zo in zijn kooitje ;)
Hij heeft zich geen pijn gedaan hoor.

Ik ga gewoon door en geef niet op.
Hij doet veel dingen na die Neelix ook doet, dus er zal vast een moment komen dat hij ook op mijn hand gaat zitten.
Bedankt voor je reactie

Deborah

                                    HELP!! :(  :'(
ik heb 2 valkjes en wil ze graag tam krijgen, maar id, ben ik wel goed bezig zo..ze vertrouwen me niet echt,uit de hand eten doen ze al helemaal niet..als ik ook maar in de buurt vd kooi kom..willen ze bijten en zitten ze te blazen..een keer heb ik ze eruit gpakt om te kijke hoe ze buiten de kooi reageren,maar het blijft hetzelfde..wegvliegen en bijten..ik niet gek,heb toen een handschoen gepakt en eentje in mn handen genomen..alleen maar bijten bijten en nog eens bijten...kweet niet meer wat ik moet doen  :'( ..heb alles al geprobeerd..lijkt net alsof ze niet tam willen worden...enige tips en goed advies ???