27 mei 2025, 21:13:29

help mij het lukt niet

Gestart door corry, 11 juli 2005, 18:04:29

« vorige - volgende »

corry

hallo iedereen

ik heb mijn 2 valkjes nu al ruim 2 jaar het is getest door de dierenarts doormiddel van veren en het zijn echt wel een mannetje en een pop nu is mijn probleem er hangt in het voliere (l2.30 b1.00 h 2.50) ze zitten enkel samen met een koppel kwartels in het voliere en ze zitten konstant te kroelen met elkander ze eten bij elkaar en slapen steens dicht bij elkaar maar het lijkt alsof ze hen nestkast niet zien want ze hebben het tot op de dag van vandaag nog steeds niet gebruikt ik weet zelfs zeker dat ze er nog niet zijn ingeweest wat moet ik doen om mijn valkjes te doen kweken help me

patty_dordtse valkjes

hoi,

heb je vanaf dat je ze hebt dat nestkast hangen dan?

gr patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Tara

Hoi Corry,

soms ligt het bepaalde valkjes gewoon niet met mekaar te paren,
vaak kan kroelen wel, ik heb er hier ook veel die met mekaar kroelen, maar dan een andere partner hebben bijvoorbeeld..

Je kan proberen eens enkele nieuwe valkjes bij te doen.

Groetjes, Tara

corry

ik hang het nestkastje er steeds rond het voorjaar in het voliere. ik heb al eens geprobeerd er een nieuwe valk er bij te zetten na ongeveer 2 weken in afzondering natuurlijk maar ze jaagde de nieuwe bijna recht uit het hok ze vielen hem aan 2 dagen na dat de nieuwe er bijzat heb ik hem er smorgens moeten uithalen omdat mijn valken hem helemaal hadden kaal geplukt maar ze zitten wel al heel de tijd alleen met twee he maar die kwartels dat kan geen kwaat zeker?

ik wil echt weten hoe het komt

Tara

Hoi Corry,

je kan ze eens een tweetal weken van mekaar scheiden, maar dat ze mekaar kunnen horen en evt. zien, dat kan gerust helpen.

Die kwartels kunnen idd helemaal geen kwaad.

Groetjes, Tara

corry

goed we zullen dat dan eens proberen ik hou jullie op de hoogte

Tara

Hoi Corry,

ik hoop voor je dat het lukt,
veel succes,
ik ben benieuwd.

Groetjes, Tara

corry

ze zijn nu gescheiden maar ze roepen al reeds naar elkaar en zijn volgens mij wel vrij verdrietig :-[ maar ja tis voor de goede zaak

corry

ik heb ze weer bij elkaar moeten zetten mijn mannetje wou niet meer eten en zat gewoon te treuren in een hoekje we zullen nu wel zien wat er van komt he

Karin

Ik zou ze zeker niet scheiden hoor, want het geluk van de valkjes gaat toch boven het hebben van een nest ? Probeer eens een ander breodblok op te hangen op een andere plek. Geef ze verder regelmatig wilgentakken, dagelijks eivoer en groenten en geef een beetje hennepzaad over het voer heen. en dan afwachetn. gebeurt het niet dit jaar ( wel op tijd het blok weghalen, want aan een nest in de herfst heb je niks ! Die gaan meestal dood ), dan misschien volgend jaar. En zo niet, ach, als ze maar gelukkig zijn. En als ik het zo hoor zijn ze dolgelukkig met elkaar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

corry

ik heb ondertussen nog een koppeltje bijgehaald echt pracht van een beestjes

en je hebt gelijk mss volgend jaar als de vogels zich maar goed voelen he

M.

Ik zou daarstraks ook al reageren, maar moest weg, dus had t weer weggeklikt ;).

Ik zelf had er dan voor gekozen om ze bij elkaar te houden en dan maar geen jongen.
Als de vogels tevreden zijn en gelukkig met elkaar, maar verder niets doen, lekker laten en (zoals je al gedaan hebt lees ik ;)) een ander koppel erbij halen, die misschien al eens eerder een nest hebben gehad, en dus weten hoe het moet.

Ik heb een voliere met parkieten, en een tijdje terug waren er vogels niet gekoppeld. Ik had zelfs een homokoppeltje.
Als ze niet willen/kunnen, ze lekker laten :)

Ik hoop voor je dat het met je nieuwe koppel wel lukt.
Geduld, geduld ;)

Heb je ze nu bij de anderen in?
Je schreef dat met een ander erbij het knokken was.
Dit hoort er bij, en het kan even duren voordat ze aan elkaar gewend zijn, maar ik zou dat rustig laten geworden, want als je er tussen komt zullen ze blijven knokken.
Uiteindelijk komt het vaak wel goed.

corry

nee de andere zitten er niet bij die zitten in een ander voliere ik geef ze graag allemaal een beetje ruimte he