13 mei 2025, 23:53:05

troepmakers!!

Gestart door nance, 7 juli 2005, 16:09:07

« vorige - volgende »

nance

Valkjes zijn grote troepmakers! dat is bekend...maar hoe gaan jullie daar (praktisch) mee om?
Ik wil over een tijdje een andere kooi met een brede onderbak eronder zodat de meeste zaadjes daarin vallen en niet op de grond...
En de poepjes die ze overal achterlaten...die moet je maar voor lief nemen zeker? ::) ;D

Nou ja er zijn ergere dingen!!

gr nancy

Kolkkie

Hoi Nance,

In de praktijk heb ik inmiddels geleerd om devoerbakken onderin de voliere te doen.
Er vallen nog wel zaadjes op de grond, maar wat mider verspreid.

De poepjes neem ik voor lief en haal ik zo snel mogelijk weg.
Zelf heb ik bewust voor zeil gekozen op de kamer waar mijn valkjes staan.
Dan is het makkelijker op te ruimen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

valkje-jacco

hoi,

ik had eerst ook het voerbakje aan het tralies gehangen en ze maken idd veel troep maar ik had dus een nieuw bakje gekocht en op de grond gezet en het is veel minder ;) :D

groetjes Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

nance

hai Mitchel,

Oh ja dat is wel een idee het etensbakje op de grond...scheelt een boel!
gr nancy

ann_dam

Ik ken het probleem, maar Onan gooit met opzet dingen uit de kooi!!! Het komt niet omdat hij een knoeier is, het zijn namelijk dingen die op de bodem liggen, zoals een speelgoedje wat tussen de tralies doorpast, of iets anders zoals een stokje of bodembedekking!!!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Agnes

Ach ja troep, het hoort er bij ;D
Ik moet wel zeggen, sinds ik een grotere kooi heb (kamervoliere) is het wel minder geworden. De zaadjes vallen meestal recht naar beneden, en daar is nu meer ruimte ;D ;D

Als ik een poepje zie, ruim ik die meteen op. Vochtige babydoekjes zijn ideaal! Ook als een poepje al is opgedroogd, krijg je het daarmee heel goed weg!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Brede W

Wij zijn in februari verhuisd en toen hebben we rekening met de troep van de vogels gehouden door een (tweedehands)leren bank te kopen en zeil op de grond. Beide zijn makkelijk af te nemen...  ;D :D een echte vooruitgang!
Standaard staat hier een keukenrol in de kamer om poepjes weg te vegen. Verder heb ik hier altijd stoffer-en-blik in de aanslag (anders is de stofzuigerzak zo vol).

aletta@wanadoo.nl

hoi allemaal
heel herkenbaar al die verhalen,zo heb je al die troep opgeruimd en nog geen vijf tellen later lig er weer troep,die van mij vind het altijd leuk om nog wat uit zijn kooi te gooien als ik het net aan het opruimen ben,maar ja je neemt een beest dus moet je de troep er ook bij nemen.

groetjes sandra

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb aan de onderkant van de kooi langs 3 zijden (behalve de voorkant dus) plastieken schotjes zitten van zo'n 12 cm , ze zitten dus parallel met de tralies langst de onderkant en dat houdt ook veel zaaddopjes en bodembedekking tegen.
Voor de rest alles direct proberen opruimen nadat ze hebben rondgevlogen. Dat valt allemaal nog wel best mee !

Groetjes
Guinevere