15 mei 2025, 04:01:37

Waarschijnlijk jongen :D !!!

Gestart door Tineke, 4 juli 2005, 16:09:49

« vorige - volgende »

Tineke

Ik denk dat onze valkparkieten jongen hebben, de eieren konden rond begin juli uitkomen.

ik heb ze nog niet gehoord, maar de ouders zijn nu vaak tegelijk van het nest en normaal zat er minimaal 1 van de 2 op het nest.

deze valken zijn niet tam, maar gisteren lukte het me om het mannetje te voeren met 5 cm afstand tussen mijn hand en zijn snavel, ( ik had een groen takje muur vast ) ik happy  ;D

k hou jullie op de hoogte .
Groetjes Tineke.

Kirsten

Hoi Tineke,

Kan je niet in het broedhok kijken?
Spannend hoor :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tineke

Hoi

nee dat gaat moeilijk, ze zitten in een grote voliere en in een broedhok dat hoog hangt, en ik wil ze ook niet storen.

gewoon even afwachten of ik iets hoor.

Tineke.

Tineke

slecht nieuws.......  >:( ???

vandaag heb ik mijn vader zo ver gekregen dat ik EINDELIJK in het broedhok mocht kijken,

ik had ondertussen al jongen verwacht ( ong. begin juli)
maar er liggen nog eieren in  ??? wel 8 stuks.

mijn vraag is: kunnen die nog uit komen, en is 8 veel ?

Tineke.

Paul

Hoi Tineke,

Als er 8 liggen en je gaat er vanuit dat er om de dag een gelegd word kan er zeker nog tot half juli een ei uitkomen.
8 is best veel vaak kunnen ze daar niet goed opzitten om te broeden :(
Het beste kan je met een lampje de eitjes schouwen dat kan gewoon in het broedblok zonder ze aan te raken.
Als je dan onbevruchte eitjes ziet kan je er beter een paar weghalen zodat er nog een stuk of 5 overblijven.

Groetjes, Paul

Tineke

10 juli 2005, 11:46:06 #5 Last Edit: 10 juli 2005, 14:05:49 by Paul
CitaatHet beste kan je met een lampje de eitjes schouwen dat kan gewoon in het broedblok zonder ze aan te raken.

??? en wat betekend schouwen ? en hoe doe je dat?

Tineke.

Paul

10 juli 2005, 14:08:42 #6 Last Edit: 10 juli 2005, 14:10:38 by Paul
Hoi Tineke,

Je kan met een lampje tegen het ei schijnen ( schouwen) en dan moet je als ze bevrucht zijn aders kunnen zien of zelfs een jong bewegen in het ei.
Op de foto zie je dan wat je ongeveer kan zien in een ei van een dag of 5 oud:

Je kan HIER ook nog wat dingen over eitjes lezen misschien heb je er wat aan.
Als een ei onbevrucht is zal je alleen een beetje een gele dooier zien en voor de rest geen rode aders in het ei.

Groetjes, Paul