15 juni 2024, 22:52:25

Alle kuikens sterven

Gestart door Maja, 9 juli 2005, 12:31:34

« vorige - volgende »

Maja

Ik heb zojuist een gesprek gehad met de dierenarts. En hij zegt dat dit wss een infectie is, hij heeft mij dan ook aangeraden om hen (jongen + ouders) antibiotica te geven. Dus daar ga ik dan ook vanavond achter. Wie weet helpt het en is het geen virus (polyoma). Ze krijgen nu al goed vitaminen toegediend maar dit helpt natuurlijk niet dus we zullen zien met die antibiotica he.
Hallo Tara, een onderzoek mag toch nog niet van m'n ouders, ze zeggen dat het beter is eerst te kijken wat de dierenarts zegt en dit dan ook te doen, als het dan niet meer helpt, tjah, dan mag dat onderzoek pas.
Groetjes

Paul

11 juli 2005, 16:12:35 #16 Last Edit: 11 juli 2005, 16:15:23 by Paul
Hoi Maranwe,

Het is gewoon een gok van die dierenarts waarschijnlijk weet hij weinig van vogels en geeft dan gewoon meteen antibiotica.
Hij kan nooit weten wat er aan de hand is zonder onderzoek.
En ook omdat er bij je grasjes veel kruiers zitten is de kans veel groter dat het een virus is dan een bacterie.
Moeten eerst al je vogels dood zijn voordat je er een mag laten onderzoeken dan ?
ik denk dat je ouders meer denken van het zijn maar vogeltjes en je kan zo een nieuwe kopen.
Voor mij zijn het gewoon levende wezens en bijna een soort kinderen van ons en als ze ziek zijn zal ik er ook alles aan doen om ze beter te krijgen door meteen naar een dierenarts te gaan.
Ik had ook in een nest dat alle jongen doodgaan en heb meteen een dood jong laten onderzoeken en daardoor heb ik er toch nog een kunnen redden.
Was ik een dag later geweest dan had ook die het niet gehaald.
Dus hoe sneller je een onderzoek laat plegen des te beter het is meestal.
Ik neem jou niks kwalijk hoor jij zou het liefste naar de dierenarts gaan maar je ouders zouden beter moeten weten.

Groetjes, Paul

Maja

 ;DDenk er hetzelfde over, maar wat doe je eraan he? Ben al blij dat ik die antibiotica mocht halen. De dierenarts leek er wel nog redelijk veel over te weten. Hij heeft me dan ook veel tips gegeven. Het zal wss toch een gok geweest zijn, maarja.
En bij m'n parkietjes ligt maar 1 van de 6 koppels met kruipers, wat ik ook raar vind want vele jongen zijn van dezelfde vader.
Wat was er dan wel met dat jong?
Bedankt en vele groetjes van de hele bende  ;)

Tara

Hoi,

AB helpt niet tegen een virus...
Het spijt me, geloof niks van de nonssens van sommige DA,
maar goed...

Zoals vermeld, het beste is een sectie, doe jij het niet, kom ik nog een dood jong van je ophalen.

Groetjes, Tara

Maja

Haha, je bent te goed Tara  ;).
Maar er zijn geen dode jongen meer want ze zijn gestopt met broeden en zijn begonnen met eieren leggen in een ander nest.
Ik weet ook niet of die antibiotica wel zal helpen en het ergste is dat ik op kamp moet en m'n ouders er dus moeten achterkijken. Ik wil echt niet gaan want telkens als ik een paar dagen niet thuis ben sterft er een vogel  :(.
Groetjes