14 mei 2025, 16:28:12

voilere :D

Gestart door Roosje, 8 juli 2005, 21:55:46

« vorige - volgende »

Roosje

eindelijk komt hij er, mijn eigen binnenvoilere van 2 hoog 2 breed en 1,40 diep. hoeveel valkjes kan ik hierin kwijt? en zou punky die zo gericht is op mensen nou eindelijk eens wat interesse krijgen voor andere valkjes als ik er nieuwe bij zet?

Paul

Hoi Roosje,

Het ligt eraan of je wilt kweken of alleen valkjes erin wil hebben.
Ook ligt het er nog aan of ze er nog uit mogen want ik begrijp dat het een binnenvolliere is.
Als je echt wilt kweken dan is 2 en maximaal 3 koppels het uiterste wat je erin kunt doen.
Als je niet gaat kweken dan zouden er denk ik wel 8 a 10 in kunnen.
Natuurlijk ook naargelang ze er wel eens uit mogen om helemaal vrij in huis te vliegen.
kweken kan je ook altijd nog in een apparte kwekkooi doen dan heeft een koppel alle rust.

Groetjes, Paul

Karin

een stuk of 6 - 8 moet toch wel lukken  ;D Maar hou er wel rekening mee, hoe meer valkjes, hoe meer lawaai en rommel  en uiteindelijk ook minder tam. Ik weet niet of ik er 8 in mijn huiskamer zou willen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

nou, het is niet echt in de huiskamer, maar in een kamer ernaast, en dan maken we een gat in de muur zodat ze ook een beetje bij ons kunnen zijn :)

Karin

Hahaha, en dat vind je man goed, een gat in de muur ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

nou ehm....ik ben pas 17 dus nog niet helemaal getrouwd, woon wel met mijn vriend in één huis, maar wel dat van mijn moeder hihi. en mijn moeder en vriend vinden het alleen maar leuk gelukkig.

Roosje

nu is me net verteld dat 2 koppels in 1 voilere helemaal niet kan! ik begrijp het niet meer, zijn de meningen hier nou over verdeeld? ik heb nu 2 mannen en 1 pop en wilde eigenlijk nog een pop erbij zodat het in balans is, maar dat zou dus tot bloederige taferelen kunnen leiden in het broedseizoen?

Bianca

wat een onzin ik heb hier in de voliere 6 koppels bij elkaar zitten maar dat gaat ook goed!
Ze moeten wel genoeg ruimte hebben uiteraard maar verder moet het geen probleem zijn!
ze kunnen wel eens tegen elkaar mopperen maar niet extreem dat ze tot bloedens toe vechten ofzo!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Roosje

het is een voilere van 2 hoog 2 breed en 1.40 diep. misschien dacht diegene dat het een kamervoilere was in de vorm van een kooi, ferplast brio ofzo, die had ik eerst. heel erg bedankt, nu ben ik weer gerustgesteld!