6 mei 2025, 14:55:16

een koppeltje of niet?

Gestart door deniejs, 8 juli 2005, 12:15:08

« vorige - volgende »

deniejs

hallo allemaal,
Ik wou een tijdje geleden beginnen met kweken met mijn 2 valkjes maar tot nu toe zijn er alleen nog maar nesten geweest die onbevrucht waren! en ik twijfel er al een tijdje over of ze wel een koppeltje zijn samen!? ze kroelen nooit met elkaar en zitten ook nooit naast elkaar! soms als mijn vrouwtje zit te eten gaat het mannetje wel een beetje onder haar vleugeltje zitten met zijn snavel maar voor de rest niks. zijn ze een koppeltje of niet? en zo niet kan ik er iets aan doen of word het nooit een koppel meer? groetjes deniejs

Karin

Heb je ze ooit zien treden ? En weet je zeker dat de ander een man is ? Hoe oud zijn ze ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

deniejs

hoi,
ik heb ze nog nooit zien treden! en ik weet zeker dat het een mannetje is want hij heeft alles weg van een mannetje vooral zijn macho gedrag met fluiten en alles! en hij heeft van die streepjes in zijn staart. de man is 1 en de vrouw is 2. kun je me helpen? groetjes deniejs

Karin

Hoe lang heb je ze al  ? Probeer het mannetje in broedstemmig te krijgen door hem te besproeien met een plantenspuit, geeft wilgentakken, groenten, eivoer enz. Soms duurt het even voor het gaat klikken, soms klikt het nooit. In het laatste geval zou je het koppel uit elkaar kunnen halen en beide een nieuwe partner geven. Maar geef nog niet te snel op !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

deniejs

hoi, ik heb mijn valkjes vanaf dat ze allebei 6 weken waren. Eerst had ik mijn vrouwtje en een jaar later mijn mannetje erbij. Ik krijg binnenkort een voliere! zou dat helpen als ze in een grotere ruimte zitten? groetjes denise :)

Paul

Hoi Denise,

Heb je een broedblok hangen voor ze ?
Vaak stimuleerd dat ook het leggen van eitjes en het treden ook.
Ik heb hier trouwens ook wel bevruchte eitjes gehad terwijl ik ze nooit heb zien paren en we zitten er bijna de hele dag naast dus het zien zegt ook niet alles ze kunnen het net doen als je niet kijkt.
Ik zou gewoon even afwachten en een grotere ruimte kan misschien ook best helpen.

Groetjes, Paul

deniejs

okey heel erg bedankt allemaal! groetjes deniejs ;D