8 mei 2025, 04:22:42

hittegolf...jonkies dood :(

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 10 juli 2005, 18:39:21

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey iedereen,

De titel zegt het al..ik had twee nestjes..Van viggo en jewel..3 jonkies van bijna twee weken..en charlie en nyko met vier jonkies van nog geen week oud..alles ging goed..en toen kwamen die warme dagen..en echt zo opeens dood..met volle krobjes..dus daar lag het niet aan..kan het zijn geweest dat het te warm op de kamer was..of had ik ze iedere dag moeten naspuiten met de plante spuit..ik snap het echt niet..want de blokken hingen niet in de zon ofzo..weet iemand wat het kan zijn..want ik wil dit echt voorkomen de volgende keer..

Groetjes Jaimy

Paul

Hoi jaimy,

Weet je ook hoe warm het in de kamer was?
Hier is huis kwam het al op zo'n 33 graden binnen en in een broedblok kan het nog wel eens hoger oplopen omdat het gesloten is.
Je zou dan de deksel open kunnen zetten voor een beetje verse lucht.
Vaak als het echt te warm is gaan de jongen ook met de snaveltjes open zitten.
Ik had dat hier ook ik had er nog een warmtelamp boven en de temperatuur liep op tot boven de 38 graden en heb toen snel de lamp uitgezet.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

Hey Paul,

ik was zelf een paar dagen weg en toen mijn vriend ging kijken waren ze al dood. het kan zeker boven de 30 graden zijn geweest daar..als ik de volgende keer de deksels open zet..willen de ouders er dan nog wel in en voeren? en als ik de volgende keer een ventilator neer zet..is dat niet te tochtig voor ze?

groetjes jaimy

Paul

Hoi Jaimy,

Meestal gaan de ouders er nog wel in hoor je kan dat even aankijken en je kan het ook gewoon alleen op een kier zetten.
Een ventilator moet je nooit op de kooi zelf richten in elk geval dat is niet goed voor ze.

Groetjes, Paul