28 april 2024, 05:03:38

Parkietenvilla

Gestart door Carin, 6 juli 2005, 22:11:45

« vorige - volgende »

Carin

Ik heb twee grasparkietjes en 1 valkje. Voor de komst van het valkje heb ik een grote kooi gekocht waarin alle drie de vogels kunnen zitten zonder dat ze last hebben van elkaar. Valkje is gekomen en is gewend aan die kooi. Op het moment is ze vrij tam en er dus de hele dag uit de kooi.
De grasjes hebben een kooi, een parkietenvilla, stukken kleiner dan de andere kooi en echt versleten. (tralies los etc)
Als het valkje eruit is, willen zij nog weleens in de nieuwe kooi zitten. Ook zij zijn de hele dag uit de kooi

Nu gaan ze 's avonds alle drie slapen, maar niet in de nieuwe kooi, in de oude kooi. Dit gaat erg goed, maar ik het nu het idee dat ik de nieuwe kooi voor Jan ... gekocht heb.

Ik heb nu twee vragen:

* Is het voor het valkje niet slecht dat zij in die kleine parkietenkooi slaapt? Het is echt hutje mudje daar. Ze zit op het parkietenkaptafeltje, op grasparkietenschommeltje etc.

* Hoe krijg ik de nieuwe kooi aantrekkelijk voor alle drie de beestjes? In de nieuwe kooi ligt gierst enzo en dat eten met name de grasjes overdag op.

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!

margreet

hallo Caat,

Misschien gewoon de oude kooi weghalen, als ze nu al in de nieuwe kooi komen zal dat waarschijnlijk geen probleem opleveren. Ik heb zelf ook twee keer een verhuizing meegemaakt, van kleiner naar groot i.v.m. valkjesuitbreiding, dit gaf geen enkel probleem. Wel heb ik altijd 's avonds en 's nachts mijn grasjes apart gehouden. Als je toch een grote kooi voor het valkje hebt misschien een maatje voor hem erbij??

groetjes Margreet

Carin

Hoi Margreeth,

Mijn grasjes en valkjes zoeken elkaar echt op. Ik had gisteren het valkje eerst in de grote kooi en ze wist niet hoe snel ze naar de grasjes moet. Zij zit gewoon bij hen en met zijn 3en gaan ze slapen. Het slapen gaat goed met hen. Geen gemor en in de morgen begint een grasje met fluiten en het valkje en het andere grasje doen mee!

Ik overweeg wel een 2e valkje voor Calimero, maar heb haar nu pas een maand en ze begint nu goed tam te worden.