Help..Man jaagt pop weg bij eitjes en gaat zelf broeden.Maar verdedigd ze enorm

Gestart door Wendy.., 5 juli 2005, 18:53:38

« vorige - volgende »

Wendy..

Hallo allemaal.

Ik heb sinds vandaag een probleempje.
Mijn popje Luna  (1.5) zit al bijna 3 weken op haar eitjes die overigens onbevrucht zijn..Maar nu heeft mijn man Peardy( 2jr) die er nooit naar omkijkt het ineens in ze koppie gekregen om ook eens te gaan broeden....Leuk zou je zeggen.
Maar nu is het volgende.Het is geen koppeltje  met als gevolg dat zodra Luna in de buurt komt bij haar eitjes .Peardy ze met alle geweld verdedigd en Luna de hele kooi doorjaagd.
Zelf tegen mij is ie heel boos. En het is een hele tamme lieve vogel .Zelfs Luna verdedigd ze niet zo fel (ook tam).

Wat zal ik doen ze gewoon weghalen??Ik weet dat Luna ook al bijna  klaar was met broeden en er al steeds langer vanaf was Alvorens draakje Peardy ze zichzelf toe eigende??Of zal ik ze nog even laten liggen?

Bedankt alvast
Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Kirsten

Hoi wendy,

Ja moeilijke situatie,. Dat ze boos tegen je doen is overigens niet erg hoor, gebeurd hier ook weleens en ze beschermen op hun manier natuurlijk de eitjes. Als de eitjes weg zijn komt het tamme gewoon weer terug.
Ik denk dat je de eitjes wel weg zou kunnen halen, maar de kans is groot dat ze er ook snel vanaf zou gaan aangezien ze al drie weken broed.

Wat gebeurd er als Peardy er op wil gaan zitten?,. lukt het hem dan uiteindelijk? na het door de kooi jagen zeg maar.
Zo ja zou ik er denk ik voor kiezen om ze weg te halen.
Liggen de eitjes overigens ergens op de bodem?
Je zou ze anders ook nog kunnen splitsen,. hebben ze allebei wat

Succes,
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Ik zou ze gewoon weg halen. Omdat het er de tijd voor is en om wat rust te geven voor allebei. Misschien dat ze daardoor aandacht voor elkaar krijgen. Zeker nu Peardy door krijgt wat hij moet doen, de hormonen en voortplantingsdrang komen nu misschien beter naar boven. Succes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ik zou ze ook weghalen ( kort maar krachtig  ;D )

Grotjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Citaat van: Karin op  5 juli 2005, 23:27:58
Ik zou ze ook weghalen ( kort maar krachtig  ;D )

Grotjes, Karin.

haha tja ehh ik ben nou éénmaal altijd lang van stof,. hihi

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wendy..

hallo allemaal !!

Bedankt voor de reacties. Ik ben eigenlijk een tijdje niet achter de computer geweest.omdat ik thuis geen  internet heb en altijd bij mijn ouders internet.
Plus dat het gedrag van Peardy gelukkig tijdelijk was.
De dag erna was hij de eitjes helemaal vergeten en zat Luna weer heerlijk te broeden.De eitjes voor de volgende ronde liggen er ook weer.en de andere heb ik weer weg gehaald

Wat betreft rust gunnen .Dat is een hele goeie!! Ware het niet dat Luna haar eitjes op de bodem legt en dit continue doet met tussen pose van de rui.

Ik heb al eens een vogelarts gevraagt wat ik daar aan kan doen.Ik heb nl geen broedblok want als die er staat legt ze ze er alsnog naast.Het helpt ook niet  om de eitjes erin te leggen.
De dagen korter maken is geen optie want in de winter legt ze ook eitjes enz. " Believe me" ik heb alles geprobeerd.

Die hormoon prikjes zijn niet aan te raden begreep ik en verder ziet ze er goed uit.en krijgt voldoende mineralen en kalk en dergelijke.
Als  hij het nou weer overneemt en haar door de kooi jaagt terwijl ze op de helft van het broeden is wat zal ik dan doen??
Dan kan ik de eitjes niet weghalen natuurlijk

Ik heb de voer en drink bakjes over twee kanten verdeeld zodat Luna wel kan eten en drinken. Ik heb aan een kant nl voer en aan de andere kant water.En Peardy zat net onder de voerbakjes.En daar mocht Luna niet komen natuurlijk.
MAar goed als iemand nog tips heeft graag

Groetjes Wendy

Ps Mandy die grasparkietjes die ik van jou heb Pino en Zipper.Die snappen er ook niks van hoor.Dat broedblok is zo eng en pino het vrouwtje wil helemaal niet haha
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten